تاریخ:شهریور 28, 1399

آیا خوردن گلابی در بارداری و زیبایی جنین با هم در ارتباط هستند ؟

خوردن گلابی در بارداری

خوردن گلابی در بارداری

بارداری یک زمان حساس است و در طی آن، یک رژیم متعادل ضروری است. با این حال، بسیاری از خانمهای باردار کنجکاو هستند که در طی این مرحله تغییر زندگی، چه غذاهایی می توانند بخورند، و تصمیم گیری بسیار دلهره آور است. یکی از این میوه ها که اکثر آنها در مورد آن مشکوک هستند، میوه گلابی است، میوه گرمسیری استوایی که از قرون متمادی وجود داشته است. با مارس نیوز همراه باشید تا بفهمید گلابی در دوران بارداری چه فایده ای دارد و چه اقدامات احتیاطی باید هنگام مصرف آنها انجام دهید.

بیایید با ابتدایی ترین سؤالات شروع کنیم – آیا خوردن گلابی در بارداری بی خطر است؟

گلابی ها در دوران بارداری کاملاً بی خطر هستند. آنها کالری کم و ارزش غذایی بالایی دارند، که برای زنان باردار ضروری است. با این حال، باید مراقب باشید که آنها را قبل از مصرف به خوبی بشویید؛ که این برای همه میوه های با پوست صدق می کند. شستشوی گلابی کاملاً به خلاص شدن از عوامل بیماری زایی که ممکن است در سطح آن ساکن شده و باعث بیماری شوند کمک می کند مانند توکسوپلاسموز، لیستریوز یا عوارض شدید حاملگی.

در طی بارداری چه تعداد گلابی می توانید بخورید؟

زنان باردار می توانند هر روز حدود 1 تا 2 گلابی با اندازه متوسط میل کنند. اگر فکر می کنید خیلی زیاد است، می توانید تعداد را کاهش دهید، اما سعی کنید روزانه بیش از دو عدد نخورید.

فواید سلامتی خوردن گلابی در بارداری

گلابی میوه شیرین و مزه دار است که بیشتر در ماه های تابستان موجود است. آنها غنی از مواد مغذی و برای رشد یک بارداری سالم حیاتی هستند. مواد مغذی موجود در میوه گلابی به شرح زیر است :

1. کالری

زنان باردار برای تأمین مواد مغذی برای دو نفر غذا می خورند و بیشتر از همیشه به غذاهای پر انرژی احتیاج دارند. انرژی برای کلیه فرآیندهای بدن ضروری است، از جمله رشد جنین، توسعه یک بارداری، تولید شیر، و غیره. گرچه گلابی کم کالری است، اما منبع کربوهیدرات سالم است.

2. ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار مهم است زیرا چندین عملکرد در بدن انسان را کنترل می کند. برخی از آنها عبارتند از :

  • ویتامین C با رادیکالهای آزاد در سلول ها مبارزه می کند، که می تواند آسیب اکسیداتیو ایجاد کرده و در واکنشهای سلولی که برای رشد، توسعه و تولید انرژی ضروری است، تداخل ایجاد نمایند.
  • باعث تقویت لثه و دندان در زنان باردار می شود.
  • ویتامین C به جذب مواد مغذی از مواد غذایی به ویژه آهن کمک می کند. آهن در رشد کودک بسیار مهم است، به خصوص در تشکیل خون، و سیستم گردش خون.

3. پتاسیم

گلابی حاوی مقدار کمی پتاسیم است، اما هنوز هم مسئول چندین عملکرد بدن در سطح سلول و بافت است.

  • پتاسیم به حفظ فشار خون و همچنین سلامت قلب در زنان باردار و جنین آنها کمک می کند.
  • به تعادل الکترولیتهای موجود در خون و همچنین مایع بافت، با حفظ عملکرد بدن کمک می کند.
  • احتمال گرفتگی عضلات پا و شکم را کاهش می دهد.
  • سیستم عصبی را تثبیت می کند، بنابراین عملکردهای حرکتی و هماهنگی را بهبود می بخشد.

4. ویتامین A

گلابی سرشار از ویتامین A است، که در دوران بارداری درست از سه ماهه اول تا زمان زایمان کاملاً ضروری است. کمبود این ماده مغذی می تواند در دوران بارداری مشکلات جدی ایجاد کند.

  • ویتامین A در ساخت سیستم ایمنی بدن در کنار سایر مواد مغذی کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد. از بتاکاروتن مشتق شده است، که به جلوگیری از بیماری های ایجاد شده توسط باکتری های بیماری زا کمک می کند.
  • برای بهبود سلامت بینایی و تقویت چشم در جنین شناخته شده است.
  • ویتامین A شناخته شده است که بر رشد و نمو جنین تأثیر می گذارد. به عنوان مثال سیستم تنفسی، سیستم عصبی، سیستم گردش خون و غیره. بعلاوه ، اندام هایی مانند کلیه ها و استخوان ها نیز برای رشد مناسب به آن احتیاج دارند.

5. مس و منیزیم

مس و منیزیم ریزمغذی های اساسی هستند که نقش مهمی در بارداری دارند.

  • مس به همراه آهن و ویتامین B در تولید گلبول های قرمز کمک می کند. بسیار مهم است زیرا زنان باردار حدود یک لیتر خون بیشتر از بزرگسالان غیر باردار دارند.
  • مس در رشد و عملکرد چندین عضو مفید است و به حفظ سلامت اعصاب و رگ ها کمک می کند.
  • مس در نگهداری مداوم سیستم اسکلتی مورد نیاز است و از این طریق بدن را تقویت می کند.
  • منیزیم در آرامش عضلات بدن در دوران بارداری ضروری است و از این طریق استرس جسمی و خستگی را کاهش می دهد.
  • آنها همچنین در ارتقاء کیفیت خواب خوب کمک می کنند.

6. فیبر

فیبر برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش کاملاً ضروری است.

  • زنان باردار بسیاری از مشکلات گوارشی را به دلیل محدودیت فضا ناشی از رشد جنین تجربه می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر به رفع یبوست و نفخ کمک می کند.
  • مصرف فیبر در زنان باردار با تنظیم فشار خون ارتباط دارد و فشار خون را در دوران بارداری کاهش می دهد. و هنگامی که فشار خون حفظ می شود و تعادل سدیم و پتاسیم وجود دارد، این می تواند شانس ایجاد شرایطی مانند پره اکلامپسی را کاهش دهد.

7. ویتامین B6

ویتامین های B مجموعه ای از مواد مغذی ضروری برای زنان باردار است. کمبود این ویتامین ها می تواند باعث نقایص جنین شود. یک ویتامین ضروری از ویتامین های گروه B ویتامین B6 است.

  • ویتامین B6 از کمک به رشد بافت عصبی جنین پشتیبانی می کند.
  • با تنظیم پاسخ های ایمنی در برابر عفونت ها، بدن را سالم نگه می دارد.
  • فراوانی علائم بارداری مانند تهوع و استفراغ را کاهش می دهد که در سه ماهه اول شایع است.

8. اسید فولیک

اسیدفولیک یکی دیگر از مواد مغذی ضروری است که برای رشد جنین مورد نیاز است.

  • اسید فولیک از تولید و توسعه خون و سیستم گردش خون حمایت می کند.
  • همچنین به رشد لوله عصبی کمک می کند، که در عملکرد سیستم عصبی کودک بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *