تاریخ:مهر 7, 1399

اگر روزانه 2 عدد کیوی بخورید، این اتفاق ها برای بدن شما رخ می دهد!

مزایایی کیوی

میوه کیوی آن میوه قهوه ای و خزداری است که وقتی آن را باز کنید درونی سبز تیره با دانه های ریز و سیاه و خوراکی را نشان می دهد. این گیاه کاملاً آبدار ، خوشمزه و پر از مواد مغذی عالی است که باعث می شود مقادیر مساوی عالی برای بدن شما ایجاد کند. با هم می خواهیم مزایایی کیوی را در مارس نیوز بررسی کنیم.

میوه کیوی بسیار خوب و سالم است، پس چرا فقط یکی از آن را مصرف کنیم؟ از این گذشته ، مصرف روزانه دو میوه کیوی فقط باعث دو برابر محاسن می شود – محاسنی که شامل موارد زیر است :

1. قلب و شریان سالم

کیوی به عنوان یکی از موثرترین رقیق کننده های خون طبیعی شناخته شده است، اساساً کاهش تشکیل لخته، تشکیل تری گلیسیرید و ارتقاء گردش خون. همه اینها برابر با قلب و عروق خونی سالم است.

مطالعه ای که توسط گروه تغذیه در دانشگاه اسلو، نروژ انجام شده است نشان داد که میوه کیوی ممکن است در بیماری های قلبی عروقی مفید باشد. محققان بررسی کردند که آیا مصرف میوه کیوی فعالیت پلاکت و لیپیدهای پلاسما را تعدیل کرد و دریافتند که “مصرف دو یا سه میوه کیوی در روز به مدت 28 روز واکنش تجمع پلاکت ها به کلاژن و ADP را در مقایسه با گروه کنترل 18٪ کاهش داد.”

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که خوردن میوه کیوی 15 درصد سطح تری گلیسیرید خون را در مقایسه با گروه کنترل کاهش داد.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

میوه کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به عنوان آنتی اکسیدان قدرتمندی عمل می کند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا بدن شما بتواند با بیماری مبارزه کند. در حقیقت، با توجه به تفکیک غذایی ارائه شده توسط USDA، کیوی معمولی حاوی تقریباً دو برابر ویتامین C نسبت به پرتقال تازه است که اغلب به عنوان منبع برتر ویتامین C مورد حمایت قرار می گیرد.

3. خلق و خوی بهبود یافته و انرژی اضافی

آنزیمهای فعال شده موجود در کیوی برای بهبود سطح انرژی متابولیک یافته شده است و به انتقال دهنده های عصبی برای افزایش انرژی کمک می کنند. در تحقیق منتشر شده توسط ژورنال علوم تغذیه ای در نیوزلند 35 مرد در سنین 18 تا 35 ساله در طول یک دوره شش هفته ای مورد مطالعه قرار گرفتند. به مردان نصف یا دو کیوی در روز داده شد. پس از مطالعه مشخص شد افرادی که روزانه دو کیوی مصرف می کنند از 31 درصد افزایش انرژی برخوردار هستند.

4. بهبود هضم

مزایایی کیوی در بهبود هضم، مانند بیشتر میوه ها و سبزیجات، کیوی حاوی مقادیر زیادی از آن چیزی است که برای هضم بسیار مهم است. با خوردن دو میوه کیوی، شما 4.2 گرم فیبر غذایی به بدن خود می دهید. کیوی همچنین حاوی آنزیم اکتینیدین است، که تصور می شود هضم را بهبود می بخشد.

مزایای کیوی

به علاوه، یک مطالعه دانشگاه هنگ کنگ به بررسی یبوست مداوم بزرگسالانی می پردازد که روزانه دو کیوی می خورند. بعد از تحقیق، مشخص شد که افراد بالغ کاهش 23 درصدی ناراحتی را تجربه کرده اند، با کاهش زمان هضم 15 ساعت، در واقع دو برابر فرکانس حرکات روده قبلی آنها بود.

5. خواب بهتر

بسیاری میوه کیوی را به عنوان ماده طبیعی خواب آور پیش بینی کرده اند، و تحقیقات از این ادعا حمایت کرده است که خود از مزایایی کیوی به شمار می آید.

بهبود خواب

در یک مطالعه از دانشگاه علوم پزشکی تایپه، به 24 داوطلب (2 مرد، 22 زن) 20 تا 55 ساله گفته شد که در طول چهار هفته، یک ساعت قبل از خواب دو کیوی بخورند. بعد از 4 هفته مصرف کیوی، مشخص شد که افراد به طرز معنی داری زمان کلی خواب و راندمان خواب را افزایش داده اند، خواب تا 15 درصد طولانی تر، و به خواب رفتن 41 درصد سریع تر از در مقایسه با پایه.

اگر شما دچار مشکلات خواب به علت آسم هستید، کیوی ممکن است آن را نیز اصلاح کند. دانشمندان دانشگاه ملی سئول کره جنوبی این موضوع را کشف کردند که آنزیم قدرتمند کیوی، اکتینیدین با کاهش گلبولهای سفید باعث کاهش علائم آسم می شود (که در مقادیر بیش از حد در بیماران آسم و آلرژی وجود دارد).

چی بهتر از این؟ برخلاف بسیاری از میوه ها و سبزیجات، برای به دست آوردن این مزایا نیازی به خوردن پوست میوه کیوی ندارید. آنزیم در گوشت سبز آبدار میوه یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *