تاریخ:مهر 1, 1399

این غذاها برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو مفید هستند!

غذاها برای سلامت مو

بسیاری از عوامل مرتبط با کیفیت موهای ما مبتنی بر ژنتیک و سن است. ما نمی توانیم انتخاب کنیم که آیا موهای ما فرفری یا مستقیم باشد یا موهایمان به طور طبیعی رشد می کند. بافت ، ضخامت و سرعت رشد نیز اصطلاحا مادرزادی یا ارثی است.
اما مواردی وجود دارد که می توانید برای تقویت رشد موهای و همچنین جلوگیری از ریزش موهای شما انجام دهید. همه این موارد به  آشپزخانه بر میگردد. در زیر 9 غذای عالی برای مصرف موهای سالم وجود دارد.

تخم مرغ برای مو مفید

1- تخم مرغ

تخم مرغ در لیست ما از غذاها برای سلامت مو قرار دارد زیرا حاوی مقدار زیادی پروتئین و بیوتین و همچنین سایر مواد مغذی مانند روی و سلنیوم است. فولیکول های مو اکثرا از پروتئین ساخته شده اند ، و به مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی باعث ریزش مو نمی شود.

بیوتین یک ماده مغذی اساسی برای تولید نوع خاصی از پروتئین به نام کراتین است. اگر کمبود بیوتین دارید ، مصرف بیشتر آن می تواند به رشد مو کمک کند. به همین دلیل بسیاری از مکمل هایی که برای بهبود کیفیت مو در نظر گرفته می شوند حاوی بیوتین هستند.

 

انواع توت

2- انواع توت

انواع توت ها علاوه بر فوق العاده رژیم غذایی شما هستند زیرا آنها حاوی ترکیبات و ویتامین های خاصی هستند که باعث تقویت رشد مو می شوند. یکی از بزرگترین ویتامین C است که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد.

آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از آسیب دیدن فولیکول های مو توسط رادیکال های آزاد ، که به طور طبیعی در بدن وجود دارند و با پیری در ارتباط هستند ، کمک می کند. بدن ما همچنین از ویتامین C برای تولید کلاژن ، پروتئین لازم برای جلوگیری از شکنندگی و شکنندگی موها استفاده می کند. و سرانجام ، ویتامین C بدن را در جذب آهن و جلوگیری از کم خونی ، که به ریزش مو نیز مرتبط است ، کمک می کند.

 

اسفناج برای کاهش ریزش مو

3- اسفناج

اسفناج یک منبع عالی عالی برای مواد مغذی مانند فولات ، آهن و ویتامین های A و C است. هر کدام از این ها در رشد مو سالم نقش دارند. ویتامین A بخصوص به غدد پوست کمک می کند تا سبوم تولید کنند ، ماده روغنی که پوست سر را مرطوب می کند و به نوبه خود ، موها را سالم نگه می دارد.

آهن برای کمک به گلبول های قرمز خون در انتقال اکسیژن از بدن بسیار مفید است تا به رشد و ترمیم آنها کمک کند. یک فنجان اسفناج 54٪ از ویتامین A توصیه شده روزانه شما را به همراه 4٪ RDA برای آهن برای زنان و 10٪ RDA برای مردان ایجاد می کند.

ماهی سالامون برای ریزش مو

4- ماهی چرب – سالمون

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ، شاه ماهی و ماهی خال مخالی به دلیل غلظت اسیدهای چرب امگا 3 باعث رشد مو می شوند. یک مطالعه شامل 120 زن که یک مکمل روغن ماهی به همراه آنتی اکسیدان ها مصرف کرده اند ، نشان داد که موهایشان به طور متوسط ضخیم تر است و این مقدار کمتری از دست می دهند.

یک مطالعه دیگر نتیجه گرفت که مکمل های روغن ماهی می توانند ریزش مو را در خانمهایی که موهای ضعیف دارند ، بطور چشمگیری کاهش دهد. اگر طرفدار ماهی نیستید ، یک مکمل روغن ماهی یک جایگزین عالی است. با این حال ، ماهی همچنین حاوی سایر مواد مغذی سالم مو از جمله پروتئین ، سلنیوم ، ویتامین D3 و ویتامین های گروه B است.

 

سیب زمینی

5- سیب زمینی

سیب زمینی های شیرین به دلیل بتاکاروتن موجود در لیست غذاها برای سلامت مو هستند. این ترکیب توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود ، که می دانیم به تولید سبوم کمک می کند. سبوم برای سلامتی پوست سر بسیار مهم است و با تقویت ، به مرطوب نگه داشتن مو کمک می کند.

ویتامین A همچنین ممکن است سرعت رشد مو را افزایش داده و رشته های ضخیم تر را ترغیب کند ، و همچنین از ریزش موهای دیگر مو جلوگیری کند. شما می توانید بیش از 4 برابر RDA خود را از بتاکاروتن در یک سیب زمینی شیرین متوسط دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *