تاریخ:آذر 13, 1399

جو دوسر – خوردن جو دوسر برای صبحانه چه مزایایی دارد ؟

جو دوسر یا اوتمیل – آمریکایی ها مدتهاست به غذاهای راحت علاقه دارند. خوراک رسانه های اجتماعی شما به احتمال زیاد با عکس هایی از خمیر ترش خانگی و نان موز،؛ همراه با غذاهای غذاهای آرامش بخش مانند مک اند چیز پر شده اند. فروش غذاهای اصلی دیرین از جمله جو دوسر نیز افزایش یافته است. آشنایی و دلچسب بودن یک کاسه گرم از جو دوسر می تواند احساس تسلی کند. اما برخلاف بسیاری از غذاهای دیگر در رده راحتی، برای تسکین احساسات خود به جو دوسر سر بزنید که در واقع می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و از آن محافظت کند. در اینجا پنج مزیت از شروع روز شما با این غلات سبوس دار و نکاتی برای بهبود بیشتر سلامت آن آورده شده است.

جو دوسر

1- جو دوسر سرشار از مواد مغذی است

یک فنجان جو دوسر خشک حاوی 4 گرم فیبر پر کننده، 14 درصد از حداقل هدف روزانه، بعلاوه 5 گرم پروتئین گیاهی است. کربوهیدرات های این غله نیز با طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی همراه هستند، از جمله آهن، منیزیم، روی، سلنیوم، ویتامین های گروه B، و مقدار کمتری کلسیم و پتاسیم وجود دارد. این یک طیف چشمگیر برای یک غذای واحد است که مقرون به صرفه بوده، تهیه آن ساده و متنوع است.

2- جو دوسر آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند

جو دوسر ترکیباتی به نام پلی فنول را ارائه می دهد که براساس یک مطالعه 2018 در تحقیقات بین المللی مواد غذایی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. به نظر می رسد که پلی فنول ها استرس اکسیداتیو روی بدن را کاهش می دهند – آنها به محدود کردن فعالیت مولکول های آسیب دیده بنام رادیکال های آزاد کمک می کنند. به همین دلیل، پلی فنول ها با محافظت در برابر بیماری های قلبی و سکته مغزی، و همچنین دیابت نوع 2 و چاقی مرتبط هستند.

3- جو دوسر یک غذای فیبر خوب است

نوعی فیبر موجود در جو دوسر به نام بتا گلوکان نشان داده شده است که از عملکرد سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می کند، غلظت کلسترول و قند خون را برای کاهش خطر بیماری های قلبی و دیابت کاهش می دهد. بتا گلوکان همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، و در این نقش به محافظت در برابر سخت شدن سرخرگها، بیماری های عصبی مانند آلزایمر و سرطان گره خورده است.

4- جو دوسر از مدیریت وزن سالم پشتیبانی می کند

شروع روز شما با بلغور جو دوسر می تواند به چند دلیل در کنترل وزن کمک کند. جو دوسر باعث احساس سیری می شود، احساس پر بودنی که پس از خوردن غذا ادامه می یابد. در یک مطالعه 2016، که در مجله Appetite منتشر شده است، محققان داوطلبان را با مقدار مساوی پرتقال و جو دوسر تغذیه کردند. بعد از خوردن پرتقال، افراد گزارش دادند احساس گرسنگی و احساس رضایت کمتری نسبت به آنچه بعد از یک کاسه جو دوسر انجام دادند دارند. این احساسات پر بودن با مهار طبعاً مصرف در روز بعد می تواند از وزن سالم حمایت کند. در این مطالعه خاص، داوطلبان غذای کمتری می خوردند زمانی که بعد از خوردن جو دوسر در مقایسه با پرتقال آزادانه به آنها اجازه میان وعده داده می شد.

5- جو دوسر از سلامت کلی بدن محافظت می کند

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC)، بیماری های قلبی قاتل شماره یک زن و مرد در ایالات متحده است، یک نفر هر 37 ثانیه از بیماری قلبی عروقی می میرد. بررسی سال 2019 از تحقیقات منتشر شده در ژورنال اروپایی پیشگیری از بیماری های قلب و عروق نشان داد که بلغور جو دوسر ممکن است خطر نه تنها بیماری قلبی بلکه تمام دلایل مرگ را کاهش دهد. محققان 16 مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند كه آیا رژیم غذایی با تأكید بر برخی غذاهای سالم ممكن است سالها به زندگی فرد بیفزاید؛ آنها همچنین 17 مطالعه را بررسی کردند تا ببینند چگونه ممکن است غذا در برابر بیماریهای قلبی عروقی از انسان محافظت کند. دانشمندان دریافتند که مصرف غلات کامل، از جمله بطور خاص جو دوسر برای صبحانه، در همه موارد به کاهش خطر مرگ از جمله بیماری های قلبی گره خورده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *