تاریخ:آذر 5, 1399

خوراکی هایی که باعث افزایش خون قاعدگی می شوند کدامند ؟

افزایش خون قاعدگی

افزایش خون قاعدگی

پریود یک فرآیند طبیعی است که در بدن زنان اتفاق می افتد که در آن واژن هر ماه به مدت 3-7 روز خونریزی می کند. هر ماه، بدن شما را برای بارداری آماده می کند و در صورت عدم بارداری، رحم همراه با بافت و خون شروع به ریختن پوشش خود می کند. با مارس نیوز همراه باشید تا خوراکی هایی که خون قاعدگی را زیاد میکند بشناسید.

بگذریم، دوره ها سرگرم کننده نیستند! از نوسانات خلقی تا گرفتگی عضلات، پریود همه چیزهای عجیب و غریب را به بدن ما می دهد. برخی از زنان، همراه با سایر علائم دیگر، دوره های سنگین تری را تجربه می کنند، که به آن “منوراژی” می گویند. البته، تغییر مداوم پد یا تامپون تحریک کننده است اما، جدا از آن، یک دوره سنگین نیز می تواند باعث کم خونی شود.

بنابراین، خونریزی شدید چیست؟

وقتی صحبت از سنگین بودن یا نبودن یک دوره می شود مقدار دقیقی وجود ندارد اما، 90 درصد زنان هر ماه تا 80 میلی لیتر خون از دست می دهند اما، اگر بیش از این خون از دست می دهید، دوره های شما سنگین است!

آیا می دانید رژیم شما همچنین می تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد؟ بله، برخی از مواد غذایی وجود دارد که می تواند باعث شود پریودهای شما سنگین تر و طولانی تر از حد طبیعی باشد. در اینجا، 5 ماده غذایی که می توانند پریود شما را تحریک و آنها را سنگین تر کنند ذکر کرده ایم.

1. چغندر

چغندر مملو از آهن، کلسیم، ویتامین ها، پتاسیم، اسید فولیک و فیبرها است. مطمئناً، آنها برای سلامتی شما عالی هستند اما به قاعدگی که می رسد، می توانند وضعیت شما را بدتر کنند! خوردن چغندر یا نوشیدن آب آن می تواند باعث افزایش خون قاعدگی شود. بنابراین، در آن زمان از ماه باید از آنها اجتناب کنید!

2. شکلات

بله، آنها برای روحیه بد و گرفتگی عضلات شما عالی هستند اما، آیا می دانید خوردن شکلات در دوران قاعدگی می تواند پریود شما را سنگین کند؟ شکلات طعم بسیار خوبی دارد اما می تواند جریان خون را تحریک کند.

3. عسل

عسل برای بدن شما آرامش بخش است اما در طول دوره های قاعدگی، آنها می توانند گرمای داخلی بدن شما را افزایش دهند و باعث شوند پریودهای شما بیش از حد طبیعی باشد. بنابراین، از قرار دادن عسل در نوشیدنی ها یا غذاهای خود در طول قاعدگی خودداری کنید.

4. قهوه

کافئین موجود در قهوه می تواند استروژن را تحریک کند، که می تواند وضعیت شما را بدتر کند. برخی می گویند در تسکین درد هنگام قاعدگی کمک می کند اما، حقیقت این است که فقط دوره های شما را آزار دهنده تر می کند!

5. محصولات لبنی

اکثر چربی های موجود در محصولات لبنی اشباع هستند و می توانند باعث التهاب شوند. نه تنها دوره های شما را بدتر می کنند بلکه می توانند گرفتگی عضلات را نیز افزایش دهند. بنابراین، باید از مصرف آنها در دوران قاعدگی خودداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *