تاریخ:مهر 2, 1399

دوپامین چیست ؟ 10 راه برای افزایش سطح دوپامین به طور طبیعی!

دوپامین چیست

دوپامین چیست ؟ یک پیام رسان شیمیایی مهم در مغز است که عملکردهای زیادی دارد. این درگیر پاداش ، انگیزه ، حافظه ، توجه و حتی تنظیم حرکات بدن است. هنگامی که دوپامین به مقدار زیادی آزاد می شود ، احساس لذت و پاداش ایجاد می کند ، و این باعث می شود که یک رفتار خاص را تکرار کنید. در مقابل ، سطح پایین دوپامین با کاهش انگیزه و کاهش اشتیاق به چیزهایی که بیشتر مردم را به هیجان می آورد مرتبط است. سطح دوپامین به طور معمول در سیستم عصبی تنظیم می شود ، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش طبیعی سطح آنها انجام دهید.

در اینجا 10 روش برتر برای افزایش سطح دوپامین به طور طبیعی ارائه شده است.

1. مقدار زیادی پروتئین میل کنید

دوپامین از اسیدهای آمینه تیروزین و فنیل آلانین تولید می شود که هر دو مورد از غذاهای سرشار از پروتئین به دست می آیند. دریافت بسیار زیاد از این اسیدهای آمینه ممکن است سطح دوپامین را تقویت کند.

2. کمتر چربی اشباع شده بخورید

مطالعات حیوانی نشان داده اند که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع بالا می تواند سیگنالینگ دوپامین را در مغز کاهش دهد و منجر به پاسخ پاداش ناخوشایند شود. با این حال ، هنوز مشخص نیست که آیا در مورد انسان نیز همین است؟ تحقیقات بیشتری لازم است.

3. پروبیوتیک مصرف کنید

مکمل های پروبیوتیک با بهبود خلق و خوی در انسان و حیوانات مرتبط است ، اما برای تعیین نقش دقیق نقش دوپامین در تحقیقات بیشتری لازم است.

4. لوبیا چیتی بخورید

لوبیای چیتی منابع طبیعی L-dopa است که یک مولکول پیشرو برای دوپامین است. مطالعات نشان می دهد که آنها ممکن است به همان اندازه داروهای پارکینسون در افزایش سطح دوپامین مؤثر باشند.

5. ورزش کنید

ورزش می تواند خلق و خوی را بهبود بخشد و ممکن است سطح دوپامین را هنگام انجام منظم افزایش دهد. برای تعیین توصیه های خاص برای افزایش سطح دوپامین ، تحقیقات بیشتری لازم است.

6. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب می تواند حساسیت به دوپامین در مغز را کاهش دهد و در نتیجه احساس خواب بیش از حد ایجاد شود. استراحت شب خوب ممکن است به تنظیم ریتم طبیعی دوپامین بدن شما کمک کند.

7. به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی ساز مورد علاقه شما ممکن است سطح دوپامین شما را بالا ببرد. تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر موسیقی با متن ترانه لازم است.

8. مدیتیشن کنید

مراقبه باعث افزایش سطح دوپامین در مغز مراقبه کنندگان با تجربه می شود ، اما معلوم نیست که آیا این عوارض در افرادی که تازه به مراقبه می شوند نیز رخ می دهد یا خیر.

9. به اندازه کافی نور خورشید را بگیرید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند سطح دوپامین را تقویت کند ، اما برای جلوگیری از آسیب های پوستی باید مراقب دستورالعمل قرار گرفتن در معرض آفتاب باشید.

10. مکمل ها را در نظر بگیرید

داشتن مقادیر کافی آهن ، نیاسین ، فولات و ویتامین B6 برای تولید دوپامین مهم است. مطالعات اولیه حیوانات نشان می دهد که برخی مکمل ها همچنین ممکن است به تقویت سطح دوپامین کمک کنند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان لازم است.

انتها مطلب دوپامین چیست

دوپامین یک ماده شیمیایی مهم مغز است که بر خلق و خو و احساس پاداش و انگیزه شما تأثیر می گذارد. همچنین به تنظیم حرکات بدن کمک می کند.

سطح به طور کلی توسط بدن تنظیم می شود ، اما در رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی چند وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح طبیعی خود به وجود آورید.

یک رژیم متعادل که حاوی پروتئین کافی ، ویتامین ها و مواد معدنی ، پروبیوتیک ها و مقدار متوسط چربی اشباع شده است می تواند به بدن شما کمک کند تا دوپامین مورد نیاز خود را تولید کند.

برای مبتلایان به بیماری کمبود دوپامین ، از جمله پارکینسون ، خوردن منابع غذایی طبیعی L-dopa مانند لوبیا فوا یا Mucuna pruriens ممکن است به بازگرداندن سطح دوپامین کمک کند.

انتخاب سبک زندگی نیز مهم است. خواب کافی ، ورزش ، گوش دادن به موسیقی ، مدیتیشن و گذراندن زمان در آفتاب می تواند سطح دوپامین را تقویت کند.

به طور کلی ، یک رژیم غذایی متعادل و شیوه زندگی می تواند در افزایش تولید طبیعی دوپامین در بدن و کمک به عملکرد مغز شما در بهترین حالت گام بردارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *