تاریخ:آذر 9, 1399

روش قد بلند شدن کودکان ، غذاهای که باعث رشد کودکان خواهد شد!

روش قد بلند شدن کودکان

روش قد بلند شدن کودکان ، قد بلندتر بودن مزایایی دارد از جمله موقعیت اجتماعی بیشتر. در حالی که قد شما به ژنتیک شما بستگی دارد ، روش هایی وجود دارد که می توانید قد فرزندان خود را افزایش دهید. هنگامی که رشد خود را متوقف کردید و صفحات رشد خود را تلف کرد ، کارهایی برای بلندتر شدن نمی توانید انجام دهید.

برای کودکان و نوجوانان ، افزایش هورمون رشد انسانی (HGH) می تواند قد آنها را بلندتر کند. غذاهایی وجود دارد که می توانید بخورید که به تحریک تولید HGH بدن کمک می کند. مهمترین اقدامات ، خوردن انواع غذاهای سالم ، جلوگیری از قند و نگه داشتن وزن در سطح مناسب است. بنابراین … چه غذاهایی باعث افزایش قد می شود؟

1- ملاتونین

ملاتونین

قبل از خواب ، میان وعده را روی آناناس میل کنید. حاوی سروتونین ، هورمونی است که در ملاتونین سنتز می شود. ملاتونین به شما در خواب بهتر کمک می کند و بدن شما HGH بیشتری تولید می کند. از دیگر غذاهای غنی از ملاتونین می توان به گیلاس ترش ، بادام زمینی ، ذرت ، مارچوبه ، گوجه فرنگی ، انگور ، انار ، زیتون ، کلم بروکلی ، خیار ، برنج ، جو ، جو دوغ ، گردو ، تخمه آفتابگردان و تخم کتان اشاره کرد.

این غذاها برای شما نیز مفید هستند. فقط به یاد داشته باشید که آجیل ها از نظر چربی ها و کالری های سالم زیاد هستند ، بنابراین به سمت بالا نرفت و یا رشد نمی کنید.

2- آرژنین

آرژنین ، یک اسید آمینه ، HGH را افزایش می دهد و یک روش قد بلند شدن کودکان است. مطالعات نشان می دهد که شما به حدود 15-20 گرم در روز نیاز دارید. این کاملا کمی است ، بنابراین غذاها را با دقت انتخاب کنید. سینه بوقلمون با 16 گرم در هر سینه بالاترین میزان آرژنین است.

غذاهای دیگر که سرشار از آرژنین هستند شامل لوبیای گوشت خوک ، مرغ ، دانه کدو تنبل ، سویا و بادام زمینی است. برای اینکه وزن زیادی به دست نیاورید ، ممکن است لازم باشد غذاهای سرشار از آرژنین را با یک مکمل مکمل کنید.

3- پروتئین

اگر می خواهید رشد کنید ، به پروتئین احتیاج دارید. اسیدهای آمینه موجود در پروتئین توسط بدن شما برای ایجاد همه بافت ها از اندام ها تا استخوان ها استفاده می شود. نشان داده شده است که گوشت گاو به شما در سنتز L-orthinine ، یک اسید آمینه که در سلول های سالم نقش دارد کمک می کند.

گوشت گاو چمن ، گوشت نارگیل ، مرتع مرتفع شده مرغ و تخم مرغ غنی شده امگا 3 میل کنید.

پروتئین های گیاهی به اندازه پروتئین های گوشت سالم هستند ، بنابراین نگران نباشید که گیاهخواری نوجوان شما لزوماً کوتاه باشد.

4- ویتامین دی

برای حفظ سلامت و عملکرد استخوان ها به ویتامین D احتیاج دارید. ما باید ویتامین D را از منابع خاص از جمله آفتاب دریافت کنیم. ویتامین D برای سلامتی شما بسیار مهم است. غذاهایی مانند ماهی ، ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا ، شیر غلیظ ، جگر گوشت گاو ، پنیر و زرده تخم مرغ را امتحان کنید.

ویتامین D می تواند سمی باشد ، بنابراین مکمل های غذایی را بدون توصیه پزشک شروع نکنید. شما نباید از خوردن مواد غذایی ویتامین D استفاده کنید. ویتامین D در مقابل سرطان ، فشار خون بالا ، و دیابت نوع I محافظت می کند در حالی که کمبود منجر به استخوان های نرم می شود.

5- کلسیم

اگر می خواهید قد بلند شوید ، کلسیم بسیار مهم است. این پایه استخوانها ، دندانها است و به حفظ ارتباط بین مغز و بقیه بدن کمک می کند. بدن شما برای تنظیم انقباضات ماهیچه از کلسیم استفاده می کند ، بنابراین برای قلب شما بسیار مهم است.

بدن شما نمی تواند به طور مؤثر کلسیم را بدون ویتامین D جذب کند.

غذاهای سرشار از کلسیم مانند شیر (که اغلب با ویتامین D غنی شده است) ، ماست ، آجیل و دانه‌ها ، لوبیا ، سبزیجات برگ سبز تیره و ساردین بخورید.

6- منیزیم

بدن شما به منیزیم احتیاج دارد تا کلسیم و ویتامین D را به درستی پردازش کند. اگر در حال خوردن غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D هستید ، مطمئن شوید که غذاهای غنی از منیزیم مصرف می کنید.

غذاهای سرشار از منیزیم شامل شکلات تیره ، آووکادو ، آجیل ، ماهی قزل آلا و حبوبات مانند عدس است. منیزیم همچنین به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می کند. حتی اگر قد بلندتر نشوید ، سالم تر خواهید بود.

7- شکلات تلخ

شکلات خام شبیه به شکلات تیره است اما هنوز گرم نشده است. شکلات تیره در مقادیر معقول برای شما سالم است. شکلات خام هم بهتر است. حاوی آنزیم است. شکلات خام به مقدار بسیار کم قند و قند اضافه شده است و حاوی شیر نیست.

شکلات غده هیپوفیز را تحریک می کند تا HGH بیشتری تولید کند. همچنین حاوی تریپتوفان است. این اسید آمینه سرانجام به ملاتونین تبدیل می شود. ملاتونین برای خواب بهتر و تولید بیشتر HGH از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *