تاریخ:آذر 16, 1399

روش های طبیعی برای از بین بردن چاقی شکمی !

چاقی شکمی

وقتی برای اولین بار رژیم می گیرید و ورزش می کنید ، به نظر می رسد که چربی ها ذوب می شوند. اما همه ما به آن نقطه راکد رسیدیم که چند کیلو آخر چاقی شکمی نمی خواهند آن را ترک کنند. معلوم می شود ، بدون اینکه حتی متوجه آن شوید ، می توانید چند عامل موثر در آن لایه آخر چربی وجود داشته باشد. سعی کنید این عادت های بد را به عقب بکشید ، و سپس کارهایی را که امروز باید انجام دهید برای شکم تخت انجام دهید تا خط کمر خود را به خوبی کوچک کنید.

1. خواب شما کافی نیست

به گفته محققان ویک فارست در چاقی شکمی ، افرادی که 5 ساعت یا کمتر می خوابند چربی شکم را 2 بار بیشتر خواهند داشت ، به طور متوسط شش تا هفت ساعت خواب در هر شب مقدار مطلوب برای کنترل وزن است. بنیاد ملی خواب برای اکثر بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب پیشنهاد می کند.

2. نوشیدنی های گاز دار را کمتر مصرف کنید

این یک فرض منطقی است: تغییر از نوشابه حاوی شکر به نوشابه بدون قند باید به سلامتی شما کمک کند. در حالیکه از نظر کالری که ممکن است صحیح باشد ، سودا حاوی خطرات و عوارض جانبی خود است. در یک مطالعه تکان دهنده ، محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس برای مدت 10 سال 475 بزرگسال را تحت نظر داشتند و دریافتند که شرکت کنندگان که نوشابه جیره غذایی می نوشند در مقایسه با افرادی که نوشابه نمی نوشند ، 70 درصد افزایش دور کمر را مشاهده کرده اند. آنقدر برای این ایده که سودا رژیم غذایی به شما کمک می کند تا از چربی شکم خلاص شوید!  به جای نوشابه، چای سیاه بنوشید .

3. زمانی که در جمع چند نفره هستید بیشتر غذا میخورید

وقتی با افراد دیگر غذا می خوریم ، به طور متوسط ​​، 44 درصد بیشتر از زمانی که تنها غذا میخوریم، صرف می کنیم. تحقیقات منتشر شده در ژورنال Nutrition نشان داد که وعده غذایی خورده شده با یک فرد دیگر 33 درصد بیشتر از وعده غذایی تنها است. از آنجا ترسناک تر می شود که یک وعده غذایی با 2 دوست  47 درصد بزرگتر هست. ناهار خوری با چهار ، شش یا 8 دوست با افزایش وعده های غذایی 69 ، 70 و 96 درصد همراه بود. اگرچه بخشی از این مربوط به مقدار زمانی است که هنگام صرف ناهار خوری با حرف زدن می گذرانیم.

4. شما یک رژیم غذایی محدودکننده را دنبال می کنید

اگر به تازگی رژیم غذایی کم مصرف گرفته اید ، با احتیاط عمل کنید! زانیینی هشدار می دهد: “اغلب رژیم های غذایی که باعث کاهش کل گروه های مواد غذایی می شوند ، تعادل و اعتدال را برای استفاده از یک برنامه غذایی سالم و مادام العمر لازم ندارند.” به علاوه ، رژیم های غذایی که از این برنامه ها پیروی می کنند مستعد کمبودهای غذایی بالقوه خطرناک هستند.

لازم نیست خیلی سریع خیلی سخت پیش بروید. اگر در رژیم خود به چربی شکمی را از دست نداده اید ، تصمیم بگیرید که رژیم غذایی خود چند روز استراحت کنید. طبق مطالعه جدیدی که در ژورنال بین المللی چاقی منتشر شده است ، رژیم های غذایی که دو هفته از برنامه غذایی کم کالری خود دست می کشند ، وزن بیشتری نسبت به افرادی که به طور مداوم رژیم می کردند وزن کم کردند.

5. بشقاب کوچک را انتخاب کنید

یک مطالعه نشان داد که  98.6 درصد از افراد چاق بشقاب ها بزرگتر را انتخاب می کنند. ترجمه: غذای بیشتر ، کالری بیشتر و چاقی شکمی بیشتر. با انتخاب ظروف کوچکتر ، وعده های غذایی خود را در معرض کنترل قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *