تاریخ:آذر 6, 1399

رژیم غذایی دیابت نوع 2 : غذاهایی که باید از آنها خودداری کنید

رژیم غذایی دیابت نوع 2

رژیم غذایی دیابت نوع 2

دیابت نوعی بیماری است که می تواند دارای اثرات مضر بر روی قلب، چشم و سایر اعضای بدن شما باشد. خطر سکته و عفونت افزایش می یابد، و ممکن است انرژی کم و فشار خون بالا را تجربه کنید. این خبر بد است. خبر خوب این است که مدیریت رژیم غذایی می تواند کمک زیادی به تسکین علائم نگران کننده دیابت کند. اگر اضافه وزن دارید و می توانید 10-15 پوند هم کم کنید، این امر می تواند حساسیت به انسولین و کنترل قند خون، فشار خون، و حتی کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش دهد. بهترین رژیم غذایی برای رعایت دیابت رژیم غذایی است که از افزایش خطرناک قند خون جلوگیری کرده و به شما امکان می دهد وزن مناسب قاب خود را حفظ کنید. برای آشنایی با نبایدهای رژیم غذایی دیابت نوع 2 و همچنین برخی از مواد جایگزین سالم با مارس نیوز همراه باشید.

غذاهای قندی

احتمالاً قبلاً می دانید که دیابت به این معنی است که باید در مصرف قند بسیار مراقب باشید تا گلوکز خون به میزان خطرناکی نرسد. غذاهایی با یک تن شکر اضافه شده اما فاقد ارزش غذایی، بدترین چیزهایی هستند که می توانید بخورید. آب نبات، نوشابه و دسرهای پخته نیز به افزایش وزن اضافه می کنند، که این مسئله مشکل را بیشتر می کند. با این حال، نیازی نیست که از مصرف شکر اجتناب کنید. نکته اصلی این است که به جای آن میل با میوه را برآورده کنید. این ماده حاوی فیبر به همراه قند طبیعی است که باعث کاهش جذب گلوکز می شود. اگر میوه ای با پروتئین بالا بخورید، شما حتی به تثبیت قند خون بهتری خواهید رسید.

آب میوه

ما فقط به شما گفتیم که میوه یک انتخاب هوشمندانه برای بیماران دیابتی با علاقه به شیرینی جات است، اما آب میوه حاوی مقادیر غلیظ قند میوه و فاقد فیبر است. حتی اگر برخی مواد مغذی داشته و بسیار بهتر از نوشابه باشد، اما آب میوه قند خون را افزایش می دهد. همچنین به شما احساس سیری نمی دهد مانند اینکه میوه کامل می تواند و می تواند در پرخوری نقش داشته باشد. یک گزینه خوب آب گازدار است که فقط به آن آب لیمو یا آهک اضافه می شود.

برنج سفید، نان و آرد

نشاسته تصفیه شده برای هیچ کس سالم نیست، به ویژه افرادی که دیابت دارند. فرآوری یا تصفیه ی غلات سبوس دار، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی آنها را سلب می کند تا در اصل از نظر غذایی بی ارزش شوند. این کربوهیدرات های بد در سیستم گوارش به قند تجزیه می شوند و میزان گلوکز را افزایش می دهند. از غذاهایی مانند برنج سفید، نان سفید و بیشتر ماکارونی ها خودداری کنید. از طرف دیگر، غلات کامل کربوهیدرات هایی هستند که به تدریج تجزیه می شوند. غذاهایی مانند برنج قهوه ای یا وحشی، غلات با فیبر بالا (قند کم) و نان های سبوس دار گزینه های بهتری هستند.

محصولات لبنی پرچرب

چربی های اشباع خطرناک است زیرا کلسترول بد را بالا می برد و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد که هر دو بیشتر افراد دیابتی را نگران می کنند. حتی بدتر، مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی های اشباع شده می توانند مقاومت به انسولین را بدتر کنند. یکی دیگر از نبایدهای رژیم غذایی دیابت نوع 2 ، محصولات لبنی پرچرب که با شیر کامل تهیه می شوند هستند. خامه، ماست پرچرب، پنیر خامه ای، کره و بستنی را کاهش دهید. شیر نارگیل همچنین جایگزین خوشمزه ای است که می تواند بدون یک تن چربی احساس راضی کننده به شما بدهد.

غذاهای سرخ شده

مطمئناً خوشمزه اند، اما سرشار از چربی و کالری هستند. غذاهای سرخ شده مختلف به طور متفاوتی بر سطح قند خون تأثیر می گذارند – مثلاً، سیب زمینی سرخ کرده قند خون را سریعتر از مرغ سوخاری بالا می برد، زیرا مرغ حاوی پروتئین است و سیب زمینی کربوهیدرات خالص است. اما محتوای چربی موجود در غذاهای سرخ شده سرعت جذب را کاهش می دهد و بعداً منجر به یک افزایش سریع قندخون می شود که پیش بینی آن دشوار است و می تواند در بدترین زمان شما را غافلگیر کند. این غذاها اغلب در روغن های هیدروژنه سرخ می شوند و پر از چربی های ترانس خطرناک هستند، که کلسترول بد را افزایش می دهد، کلسترول خوب را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بالا می برد. هیچ سطح ایمنی از چربی های ترانس برای هیچ کس وجود ندارد، به ویژه برای افراد دیابتی.

برش های چرب گوشت

دقیقاً مانند محصولات لبنی، برخی از برش های گوشت از نظر چربی های اشباع شده بسیار زیاد بوده و از نبایدهای رژیم غذایی دیابت نوع 2 هستند. نه تنها چربی های اشباع سطح کلسترول بد را افزایش می دهند، آنها همچنین التهاب را در بدن افزایش داده و افرادی را که در حال حاضر خطر بیشتری برای بیماری قلبی دارند، در یک وضعیت پر خطر قرار می دهند. محققان همچنین شک دارند که سایر اجزای موجود در گوشت قرمز و فرآوری شده خطر دیابت را افزایش می دهد، از جمله سدیم كه می تواند فشار خون را بالا ببرد و باعث مقاومت به انسولین شود. نیترات موجود در گوشت های فرآوری شده مانند بیکن و هات داگ نیز ممکن است مقاومت به انسولین را افزایش داده و بر لوزالمعده تأثیر منفی بگذارد. از چربترین استیک ها فاصله بگیرید از جمله T-bone، فیله مینیون، و پورترهاوس. انتخاب های بهتر مرغ و بوقلمون، ماهی، و فیله گوشت خوک بدون پوست است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *