تاریخ:آذر 6, 1399

رژیم لاغری ارتشی : راهنمای مبتدیان (با برنامه غذایی)

رژیم لاغری ارتشی

رژیم ارتشی در حال حاضر یکی از محبوب ترین “رژیم های غذایی” جهان است. ادعا می شود که به شما کمک می کند تا سریع وزن خود را کاهش دهید، تا 4.5 کیلوگرم در یک هفته. رژیم لاغری ارتشی رایگان هم هست. هیچ کتاب، غذای گران قیمت یا مکمل مورد نیاز برای خرید وجود ندارد. اما آیا این رژیم در حقیقت جواب می دهد و آیا این چیزی است که باید امتحان کنید؟ در این مقاله همه مواردی که باید درباره رژیم لاغری ارتشی بدانید توضیح داده شده است.

رژیم لاغری ارتشی چیست ؟

رژیم نظامی که به آن رژیم 3 روزه نیز گفته می شود، یک رژیم لاغری است که می تواند به شما در طی هفته کاهش 4.5 کیلوگرمی کمک کند. برنامه رژیم نظامی شامل یک برنامه غذایی 3 روزه و پس از آن 4 روز تعطیل است، و چرخه هفتگی بارها و بارها تکرار می شود تا زمانی که به وزن خود برسید. طرفداران رژیم غذایی ادعا می كنند كه این رژیم توسط متخصصان تغذیه در ارتش آمریكا طراحی شده است تا سربازان را به سرعت به بهترین حالت برساند. با این حال، حقیقت این است که رژیم غذایی به هیچ نهاد نظامی یا دولتی وابسته نیست. رژیم نظامی به چندین نام دیگر نیز شامل می شود، از جمله رژیم دریایی، رژیم ارتشی و حتی رژیم بستنی.

رژیم لاغری ارتشی چگونه کار می کند؟

رژیم نظامی 3 روزه در یک دوره 7 روزه در 2 مرحله تقسیم می شود. برای 3 روز اول، شما باید یک برنامه غذایی کم کالری را برای صبحانه، ناهار و شام دنبال کنید. هیچ وعده میان وعده ای وجود ندارد. کل کالری دریافتی در این مرحله تقریباً 1100-1400 کالری در روز است.

این بسیار کمتر از میزان متوسط مصرف بزرگسالان است، اما می توانید کالری مورد نیاز خود را با استفاده از این ماشین حساب بررسی کنید.

برای 4 روز باقیمانده هفته، به شما توصیه می شود که غذای سالم بخورید و همچنان کالری دریافتی خود را پایین نگه دارید. طرفداران رژیم مدعی هستند که می توانید رژیم را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که به وزن هدف برسید.

رژیم لاغری ارتشی
برنامه غذا

این برنامه 3 روزه وعده غذایی در مورد رژیم ارتشی است.

روز 1

این برنامه وعده غذایی برای روز 1 حدود 1400 کالری است.

صبحانه

  • یک برش نان تست با 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی.
  • نصف گریپ فروت.
  • یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری).

ناهار

  • یک تکه نان تست.
  • نصف فنجان تن ماهی.
  • یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری).

شام

  • 85 گرم گوشت با یک فنجان لوبیا سبز.
  • یک سیب کوچک.
  • نصف موز.
  • یک فنجان بستنی وانیلی.
روز 2

این وعده های غذایی برای روز 2 حدود 1200 کالری است.

صبحانه

  • یک تکه نان تست.
  • یک تخم مرغ آب پز.
  • نصف موز.
  • یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری).

ناهار

  • یک تخم مرغ آب پز.
  • یک فنجان پنیر محلی.
  • 5 عدد بیسکویت نمکی (توک).
  • یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری).

شام

  • دو هات داگ، بدون نان.
  • نصف فنجان هویج و نصف فنجان کلم بروکلی.
  • نصف موز.
  • نصف فنجان بستنی وانیلی.
روز 3

در اینجا برنامه روز 3 حدود 1100 کالری است.

صبحانه

  • یک برش 30 گرمی پنیر چدار.
  • 5 عدد بیسکویت نمکی (توک).
  • یک سیب کوچک.
    یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری).

ناهار

  • یک برش نان تست.
  • یک تخم مرغ، هر طور که دوست دارید پخته شود.
  • یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری).

شام

  • یک فنجان ماهی تن.
  • نصف موز.
  • 1 فنجان بستنی وانیلی.

به شرطی که کالری قند یا خامه اضافه نکنید، هر مقدار قهوه یا چای می خواهید بنوشید. آب زیادی هم بنوشید.

4 روز باقیمانده

باقی مانده هفته نیز شامل رژیم گرفتن است.

میان وعده مجاز است و هیچ محدودیتی در گروه غذایی وجود ندارد. با این حال، شما تشویق می شوید که اندازه بخشها را محدود کنید و کل کالری دریافتی را زیر 1500 مورد در روز نگه دارید.

برای 4 روز باقیمانده رژیم هیچ قانون دیگری وجود ندارد.

غذاهای اضافی مجاز

تعویض در مرحله 3 روزه برای کسانی که دارای محدودیت های غذایی هستند مجاز است، اما بخشها باید حاوی همان کالری باشند.

به عنوان مثال، اگر حساسیت به بادام زمینی دارید، می توانید کره بادام زمینی را با کره بادام عوض کنید. اگر گیاهخوار هستید می توانید 1 فنجان تن ماهی را با مقداری بادام عوض کنید.

تنها چیزی که مهم است این است که کالری ثابت بماند. اگر برنامه غذایی را به هر طریقی تغییر دهید، باید کالری حساب کنید.

طرفداران رژیم نظامی نوشیدن آب لیمو و آب گرم را تشویق می کنند، اما مصرف نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی را توصیه نمی کنند. با این حال، هیچ دلیل علمی وجود ندارد که این ایده خوبی باشد.

آیا رژیم لاغری ارتشی بی خطر و پایدار است؟

رژیم نظامی احتمالاً برای یک فرد معمولی بی خطر است زیرا برای آسیب رساندن به انسان بسیار کوتاه است. اگر بخواهید این رژیم را ماه ها دنبال کنید، محدودیت شدید کالری می تواند شما را در معرض کمبود مواد مغذی قرار دهد.

این امر به ویژه اگر در روزهای تعطیل خود مرتباً از سبزیجات و سایر غذاهای با کیفیت استفاده نکنید، بسیار درست است. علاوه بر این، خوردن هات داگ، کراکر و بستنی هر هفته امکان ایجاد مشکلات متابولیکی را دارد. غذای ناخواسته نباید بخشی منظم از رژیم غذایی شما باشد.

از نظر پایداری، انجام این رژیم غذایی نسبتاً آسان است. به تغییرات عادت طولانی مدت متکی نیست و فقط برای مدت کوتاهی به اراده نیاز دارد.

همانطور که گفته شد، احتمالاً به شما کمک نمی کند وزن را برای مدت طولانی خاموش نگه دارید، زیرا به شما در تغییر عادت کمک نمی کند.

آیا واقعاً می توانید 4.5 کیلو در هفته از دست بدهید؟

این رژیم محبوب شد زیرا ادعا می کند می توانید طی یک هفته 10 پوند (4.5 کیلوگرم) وزن کم کنید. از نظر تئوری، این میزان کاهش وزن برای افراد دارای اضافه وزن که کالری را به شدت محدود می کنند، امکان پذیر است. با این حال، بیشتر کاهش وزن به دلیل از دست دادن آب و نه چربی خواهد بود.

با کاهش ذخایر گلیکوژن بدن، وزن آب به سرعت کاهش می یابد، که هنگامی که کربوهیدرات و کالری را محدود می کنید اتفاق می افتد. این امر روی ترازو خوب به نظر می رسد، اما هنگامی که دوباره شروع به خوردن عادی می کنید این وزن دوباره بر می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *