تاریخ:آذر 5, 1399

رژیم لاغری دوپامین – دستور العمل ها و قوانین از برنامه کاهش وزن سرآشپز

رژیم لاغری دوپامین

رژیم لاغری دوپامین تام کریج

رژیم لاغری دوپامین Tom Kerridge برنامه رژیم غذایی روی غذاهایی متمرکز است که باعث خوشحالی ما در حفظ وزنمان می شود.

رژیم غذایی که باعث لاغر شدن شما می شود شما را خوشحال می کند؟ عالی به نظر می رسد. این طرح توسط سرآشپز تام کریج که مشهور است وزن زیادی لز دست داده پیشنهاد شده است. غذاهایی که در رژیم غذایی ترویج می شوند، دوپامین را تقویت می کنند، که در مراکز پاداش و لذت در مغز ما تأثیر می گذارد. در رژیم غذایی به شما گفته می شود که غذاهای لبنی، گوشت های فرآوری نشده، ماهی غنی از امگا 3 مانند ماهی و تخم مرغ بخورید. همچنین در این لیست سبزیجات و میوه ها، آجیل و شکلات تلخ قرار دارند.

به طور کلی موارد می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • غذاهای لبنی مانند شیر، پنیر و ماست
  • گوشت های فرآوری نشده مانند گوشت گاو ، مرغ و بوقلمون
  • ماهی های غنی از امگا 3 مانند ماهی قزل آلا و ماهی mackerel (خال مخالی)
  • تخم مرغ
  • میوه و سبزیجات، به ویژه موزها
  • آجیل مانند بادام و گردو
  • شکلات تلخ

همچنین نباید الکل ، کافئین و قند فرآوری شده، و نیز کربوهیدرات های نشاسته ای مصرف کنید. هلن باند، متخصص رژیم غذایی مشاور Seven Seas و تخصص تغذیه برتر انگلیس گفت : “تام کریج نتایج بزرگی در کاهش وزن داشته است – او وزن زیادی را از دست داده و این برای سلامتی وی فوق العاده است. دوپامین امتیازهای زیادی دارد، از جمله ماهی روغنی زیاد، چون ما ماهی روغنی نمی خوریم، و به خصوص پروتئین بیشتری که ما می دانیم سیر کننده است. همین مسئله با کاهش الکل و کاهش کربوهیدراتهای تصفیه شده پیش می رود.”

با این حال، هلن گفت برخی از عناصر رژیم لاغری دوپامین او را نگران کرده است. او گفت : “کاهش کربوهیدرات های نشاسته ای، این همان چیزی است که من را نگران می کند. همه افراد به میزان برابر کربوهیدرات نیاز ندارند. رژیم به طور قطع فاقد شواهد سخت است و برخی از نسخه های برش کربوهیدرات ها باید با احتیاط مشاهده شوند اما شما به طرز جسورانه ای وزن کم خواهید کرد زیرا بسیاری از غذاهای بد را از رژیم غذایی خود حذف کرده اید.”

تام کریج در تاریخ 12 ژانویه “رژیم غذایی دوپامین تام کریج: راه کاهش وزن خوشحال باش، کم کربوهیدرات من” را منتشر کرده است.

انتشارات Bloomsbury گفت : برای اکثر مردم حفظ رژیم طولانی مدت دشوار است، اما این یکی متفاوت است. دستور العمل ها شامل ترکیباتی هستند که باعث آزاد شدن دوپامین “هورمون شاد” در مغز شما می شود، بنابراین این یک رژیم غذایی است که به شما احساس خوبی می دهد! “قهرمانان دوپامین” تام شامل محصولات لبنی مانند خامه و ماست دو برابر، گوشت مرغوب از جمله گوشت گاو، مرغ و بوقلمون و حتی شکلات است.

دوپامین ماده شیمیایی خوبی در مغز است، که سلامتی را به بدن شما منتقل می کند – احساس خوشبختی می کنید. علاوه بر ایجاد احساس خوب، دوپامین به شما در کنترل وزن، انرژی کمک می کند – همچنین کمک می کند تا مغز و قلب شما به درستی کار کند.

متخصص تغذیه دکتر کری روکسون، عضور Meat Advisory Pane گفت : “شواهدی وجود دارد که از رژیم لاغری دوپامین حمایت می کند و مطمئناً غذاهای توصیه شده بیشتر گزینه های سالم هستند. یک مطالعه در Nutrition Journal به نظریه پرداخت و نشان داد که خوردن صبحانه با پروتئین بالا مانند تخم مرغ، گوشت قرمز بدون چربی و غذاهای لبنی برای کاهش هوس های اواسط صبح و افزایش سطح دوپامین بهترین راه است. غذاهای پر پروتئین حاوی اسیدهای آمینه هستند که می تواند برای ساخت دوپامین در بدن استفاده شود. آنها همچنین باعث می شوند احساس آرامش طولانی تری در مهار اشتها داشته باشیم. گوشت قرمز بدون چربی به خصوص مفید است زیرا سرشار از ویتامین های B و آهن است که ثابت شده است که از عملکرد ذهنی و روانی پشتیبانی می کند. ”

آب قلم به عنوان یکی از بهترین گرایش های غذایی برای سال 2017 شناخته شده است – اما دقیقاً ادعا می کند چه کاری انجام می دهد؟

آب قلم، برچسب خورده به عنوان خوراک فوق العاده امسال توسط متخصصان تغذیه، مزایای سلامتی را به همراه دارد.

این یک مایع بوجود آمده از استخوان های گوشت یا ماهی است، و در حالی که می توان آن را به تنهایی میل کرد، بیشتر برای تهیه غذاهای دیگر مانند سوپ، شیره گوشت و سس استفاده می شود. به گفته شونا ویلکینسون، متخصص تغذیه در SuperfoodUK.com می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش سطح انرژی کمک کند.

برنامه رژیم غذایی جنگجو پیروان را ترغیب می کند بسیاری از قوانین کاهش وزن را زیر پا بگذارند – از جمله خوردن صبحانه. برنامه رژیم غذایی فقط به شما امکان می دهد که عصرها غذا بخورید اما نوید یک بدن لاغر و توده عضلانی بالا را می دهد. افراد شکمو و پرخور از این امر که کالری محدود نمی شود احساس راحتی می کنند – هرچند این زمان وقت هایی است که می توانید غذا بخورید.

رژیم توصیه می کند که روزه بگیرید یا به مدت 12 تا 16 ساعت خیلی کم غذا بخورید – در طول زمانی کوتاهی در عصر، به طور معمول 4 ساعت جشن بگیرید. رژیم جنگجو در اواخر دهه 1990 توسط اوری هوفملکر ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *