تاریخ:آذر 4, 1399

غذاهای سالمی که باعث افزایش انرژی بدن و تقویت جسم می شوند

افزایش انرژی بدن

افزایش انرژی بدن

وقتی احساس کمبود انرژی می کنید ، به راحتی می توانید یک میان وعده سریع بگیرید – شاید یک کیسه چیپس، یک مشت آب نبات یا حتی یک نوشیدنی انرژی زا برای تأمین نیاز بدن شما به کالری. اما همانطور که ممکن است بدانید، اینها فقط رفع سریع انرژی هستند که باعث می شوند در آینده ای نه چندان دور به سختی خرد شوید زیرا بدن شما هیچ ماده مغذی ای برای حفظ انرژی دریافت نکرده است. در حقیقت، چیزهایی مانند نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقادیر زیادی کافئین و شکر هستند که به سرعت باعث افزایش آدرنالین، دوپامین و انسولین می شوند، اما وقتی کافئین و شکر از بدن خارج می شود، سطح هورمون شما عادی می شود و دیگر چیزی برای شما باقی نمی ماند. مارش نیوز برخی از غذاهای سالمی که باعث افزایش انرژی بدن می شوند به شما معرفی می کند.

1. ماست ساده

شکر همیشه بد نیست، اما وقتی می خواهید انرژی طولانی مدت به دست آورید، دوری از قندهای اضافه شده مهم است. به همین دلیل ماست ساده گزینه بسیار خوبی است. ماست ساده حاوی لاکتوز، قند طبیعی است که به راحتی برای انرژی استفاده می شود. همچنین مقدار زیادی پروتئین دارد، که برای کمک به کاهش سرعت جذب لاکتوز عالی است، به طوری که افزایش انرژی شما حتی بیشتر طول بکشد.

2. لوبیا

اگر تا به حال یک قوطی لوبیا خورده اید – یا حتی ¼ یک قوطی – می دانید که می خواهید احساس سیری و رضایت کافی داشته باشید. لوبیای قرمز، سیاه و سفید انواع مختلفی برای انتخاب دارد و همه آنها حاوی پروتئین های زیادی هستند. و تحقیقات نشان داده است که پروتئین تمرکز را بهبود می بخشد و باعث می شود شما بیشتر هوشیار و آماده باشید. در حقیقت، نصف فنجان لوبیا به اندازه یک اونس استیک کبابی حاوی پروتئین است. بعلاوه، این گلوله های ریز و پروتئینی طبیعی مملو از فیبر هستند که برای مدتی احساس سیری شما را حفظ می کنند.

3. آجیل

آجیل مانند بادام، گردو، بادام هندی برای افزایش انرژی بدن شگفت انگیز هستند. آنها نه تنها حاوی پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های گروه B هستند، بلکه دارای منیزیم هستند! حال، اگر با منیزیم آشنا نیستید، واقعاً باید درباره اش بخوانید. منیزیم چهارمین ماده معدنی شایع در بدن و برای عملکرد صحیح قلب، عضلات و کلیه ها ضروری است. و این همه ماجرا نیست. همچنین چندین آنزیم در بدن فعال می شود و به سوخت و ساز انرژی در بدن کمک می کند. از طرف دیگر، تحقیقات نشان داده است که افرادی که سطح منیزیم کمی دارند، در طی ورزش سریعتر خسته می شوند.

4. موز

اگر به دنبال تقویت کننده انرژی سریع و قابل حمل هستید، نمی توانید خیلی بهتر از موز پیدا کنید. حتی نیازی به قرار دادن آن در کیسه یا حتی شستن آن نیست زیرا در حال حاضر در بسته بندی خودش است. موز بیش از راحتی مملو از فیبر، ویتامین B6 و پتاسیم است – مواد مغذی که انرژی پایدار و همچنین عملکرد عضلات را تقویت می کنند.

5. بلغور جو دوسر

اگر به دنبال راهی عالی برای شروع روز هستید، و تا ساعت ناهار انرژی کافی به شما بدهد، برای خود یک کاسه بلغور جو دوسر درست کنید. بلغور جو دوسر حاوی مقدار زیادی فیبر نامحلول است که به شما کمک می کند تا کمی منظم تر در سیستم گوارش حرکت کنید، که در واقع به آهستگی انجام می شود. به همین دلیل، این یک وعده غذایی است که انرژی پایدار را تأمین می کند.

6. آب لیمو

خیلی اوقات که احساس کمبود انرژی می کنید، ممکن است گرسنگی نباشد که شما را سنگین کند. در واقع ممکن است تشنه باشید. و اگرچه ممکن است یک لیوان آب چرخ های شما را دوباره بچرخاند، اما ایده خوبی است که به نوشیدنی خود یک لیمو اضافه کنید. لیمو پر از الکترولیت است و افزودن آن به آب شما آن را به یک نوشیدنی انرژی زای طبیعی تبدیل می کند که باعث خراب شدن و سوختن نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *