تاریخ:آذر 10, 1399

غذاهای مضر برای آنفولانزا – فهرستی که وقتی آنفولانزا دارید نباید بخورید!

غذاهای مضر برای آنفولانزا

غذاهای مضر برای آنفولانزا

آخ، آنفولانزا. چه کسی از ما از آن ماههای سرد زمستان ترس ندارد زمانی که هر سرفه از یک کودک و یا همکار باعث می شود صورت خود را بپوشانیم و به سمت ضدعفونی کننده دست برویم؟ آنفولانزا به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و علائم دردناکی از جمله سردرد، لرز، تب، بدن درد، سرفه و آبریزش بینی را به همراه دارد.

حالت تهوع و استفراغ ممکن است بخشی از آنفولانزا باشد، یا نباشد و صادقانه بگویم، به هر حال ممکن است تمایل به خوردن زیاد نداشته باشید. اما در حالی که آنفولانزا دارید دریافت تغذیه کافی مهم است و به بدن قدرت لازم برای مقابله با ویروس را می دهید. بعضی از غذاها برای این کار عالی هستند، اما بعضی ممکن است علائم را بدتر کرده و طول دوره بیماری شما را افزایش دهند. نکات مارس نیوز را برای شناخت غذاهای مضر برای آنفولانزا دنبال کنید.

غذاهای قندی

هرگز سالم ترین انتخاب نیست، داشتن رژیم غذایی حاوی قند در طی آنفلوانزا بسیار مشکل ساز است زیرا باعث التهاب می شود. آخرین موردی که در مجاری سینوس از قبل متراکم، نیاز دارید التهاب بیشتر است. این باعث می شود که دفع مخاط بسیار سخت تر شود، که نوعی محیط گرم و مرطوب است که ویروس آنفولانزا دوست دارد. التهاب همچنین می تواند گلبولهای سفید خون را که باعث از بین بردن عفونت می شوند، ضعیف کند. بنابراین حتی اگر نوشیدنی زنجبیل یک درمان سنتی برای معده هم باشد بهتر است در حالی که بیمار هستید به چای زنجبیل شیرین نشده بچسبید.

محصولات لبنی

این ایده که شیر و سایر محصولات لبنی باعث تولید مخاط بیشتر در بدن شما می شود در واقع یک داستان قدیمی زنان است، اما این درست است که برای برخی از افراد، لبنیات می توانند مخاط را غلیظ کرده و باعث شود مدت بیشتری بماند. اگر متوجه شدید که با لبنیات بیشتر احساس گرفتگی می کنید، عاقلانه است که از آن اجتناب کنید. در غیر اینصورت، مصرف چیزهایی مانند شیر و ماست در هنگام بیماری می تواند فوایدی داشته باشد. هر دو حاوی پروتئین و ویتامین D هستند که می توانند به بدن شما در مبارزه با عفونت کمک کنند. ماست دارای پروبیوتیک است که می تواند به تعادل باکتری های روده نیز کمک کند.

گوشت

پروتئین برای حفظ قدرت در حالی که با آنفلوانزا مبارزه می کنید مهم است و گوشت مقدار زیادی از آن را دارد. با این حال، حاوی مقدار زیادی چربی نیز است که هضم آن دشوارتر است. برخی از متخصصان معتقدند که چربی از جمله غذاهای مضر برای آنفولانزا است زیرا چربی های حیوانی توانایی بدن شما را در دفع میکروب ها مهار می کنند که باعث آنفولانزا می شود و بنابراین مدت زمانی را که علائم را تجربه می کنید طولانی می کند. بهتر است پروتئین خود را از تخم مرغ و منابع پروتئینی گیاهی مانند عدس، لوبیا، آجیل، سویای نارس و برنج وحشی دریافت کنید. نخود همچنین دارای پروتئین زیادی است، بنابراین مقداری حمص بر روی تکه نان تست غلات کامل می تواند یک میان وعده عالی برای آنفلوآنزا باشد.

غلات تصفیه شده

بیشتر افراد مبتلا به ناراحتی معده به طور طبیعی می خواهند از خوردن غذاهای پرادویه پرهیز کنند و در عوض به رژیم غذایی ناخوشایند برنج و نان تست بچسبند. نکته منفی این استراتژی این است که این کربوهیدراتهای تصفیه شده به سرعت در بدن به قند تجزیه شده، و منجر به افزایش قند خون و احساس گرسنگی مجدد در مدت زمان کوتاه می شوند. کربوهیدرات های ساده نیز با التهاب همراه هستند، که می خواهید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. در واقع بهتر است نسخه های غلات کامل را انتخاب کنید – نان تست غلات کامل به جای نان سفید و برنج وحشی یا قهوه ای به جای سفید. شما مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و به بدن خود مواد مغذی مهمی می دهید که غالباً از غلات تصفیه شده خارج می شوند.

نوشیدنی های کافئین دار

همه می دانند که باید هنگام بیماری زیاد آب بنوشند. کمبود آب بدن یکی از بدترین عوارض آنفلوانزا است زیرا به تنهایی با علائم و عوارض زیادی همراه است. تعریق به دلیل تب و همچنین استفراغ مکرر خیلی سریع می تواند باعث کم شدن آب بدن شود. پس نه تنها نیاز به آب اضافی دارید، بهتر است از داروهای ادرار آور مانند کافئین خودداری کنید. دانشمندان این عقیده را که کافئین باعث کم آبی بدن می شود، رد کردند، اما قطعاً یک محرک است، و بدن شما هنگام بیماری به استراحت نیاز دارد.

الکل

شیره خرما گرم می تواند ممکن است به گلو احساس خوبی بدهد و برای مدتی درد آنفولانزا را از بین ببرد، اما به صورت افزایش حالت تهوع و کم آبی بدن سه برابر برمی گردد. هنگامی که دچار کمبود آب بدن می شوید، مخاط در بینی ، گلو و ریه ها می تواند خشک شده و باعث مسدود شدن مجاری سینوس و مجاری تنفسی شود. الکل ممکن است شما را به مرور زمان مستعد عفونت های ریوی کند. بنابراین خطر افزودن خماری و عفونت ثانویه به آنفولانزا را نکنید. به جای آن مقداری سوپ مرغ استفاده کنید.

مکمل ها

بسیاری از ما نکات و ترفندهای کمی داریم که وقتی انجام می دهیم فکر می کنیم به به حداقل رساندن خطر بیماری یا کوتاه کردن طول مدت علائم کمک می کنند. یک موضوع مشترک این است که برخی از مکمل ها به خصوص اکیناسه و روی تفاوت ایجاد می کنند. با این حال، چیز زیادی در راه اثبات این ایده وجود ندارد که هرکدام از آنها می توانند از نظر حمله به ویروس های سرماخوردگی یا آنفلوآنزا بسیار کمک کنند. مگر اینکه دکتر شما آنها را توصیه کند، بهترین شرط بندی شما ویتامین C قدیمی است که در میوه هایی مانند توت فرنگی، کیوی و انبه در دوزهای بالا یافت می شود.

غذاهای چرب

تعجبی نداره، اما غذاهای چرب مانند چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، وعده های غذایی فست فود و پیتزا حاوی مقدار زیادی چربی ترانس و / یا روغن های گیاهی هستند. اینها باعث التهاب جدی بدن می شوند و سیستم ایمنی را سرکوب می کنند. هضم غذای چرب نیز واقعاً سخت است و می تواند به احساس حالت تهوع بیفزاید. وقتی به جایی رسیدید که احساس کنید به یک وعده غذایی واقعی و جامد نیاز دارید، به پروتئین های کم چرب مانند بوقلمون و تخم مرغ بچسبید تا بدون ایجاد تهوع احساس سیری کنید.

هر سال، تا 20 درصد جمعیت جهانی تسلیم آنفولانزا می شوند. وقتی شما یکی از بدشانس ها هستید، مهم است که از خود مراقبت کنید به گونه ای که علائم دردناک را به حداقل برسانید. استراحت زیاد همیشه مهم خواهد بود زیرا بدن شما برای پیروزی در جنگ فقط به زمان نیاز دارد. تغذیه مناسب می تواند به کوتاه شدن عمر ویروس کمک کند، و با اجتناب از غذاهای مضر برای آنفولانزا ، شما آماده خواهید بود و زودتر از یک کوکتل یا یک تکه پیتزا با دوستان خود لذت خواهید برد. حالا به رختخواب برگردید؛ عذاها می توانند صبر کنند تا حال شما بهتر شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *