تاریخ:آذر 9, 1399

غذاهای مضر برای درد مفاصل : اگر درد مفصل دارید هرگز نباید بخورید

غذاهای مضر برای درد مفاصل

غذاهای مضر برای درد مفاصل

درد مفصل، چه ناشی از استفاده بیش از حد باشد، چه آسیب یا آرتروز، همه چیز را در زندگی شما تحت تأثیر قرار می دهد. حرکت تقریباً برای هر کاری کلید می خورد، از کار کردن تا گذراندن اوقات با کیفیت با عزیزان. اگر درد مفصلی مزمن دارید، شما احتمالاً به دنبال راهی برای احساس بهتر بدون تکیه بر داروهای سنگین هستید که دارای نقاط ضعف خاص خود هستند.

خبر خوب این است که رژیم غذایی می تواند سهم بزرگی در سطح راحتی شما داشته باشد. پرهیز از غذاهایی که باعث التهاب در بدن می شوند، رنج شما را بسیار کاهش می دهد. همراه با تجویز فیزیوتراپی و داروها در کمترین دوز مؤثر، شما می توانید در کمترین زمان به قدرت کامل برگردید. برای آشنایی با غذاهای مضر برای درد مفاصل با مارس نیوز همراه باشید.

1. قندهای مضاعف

بدن ما برای میل به شکر ساخته شده است زیرا یکی از اجزای ضروری رژیم های غذایی ماست. با این حال، در عصر مدرن غذاهای راحت فرآوری شده، ما به طور معمول زیاد چنین غذاهایی می خوریم. شکر باعث التهاب می شود زیرا با چربی و پروتئین در بدن ما ارتباط برقرار می کند و محصولات نهایی پیشرفته گلیاس (AGEs) را تولید می کند.

فراتر از التهاب دردناک، AGEs روند پیری را تسریع می کند. بهتر است برای تثبیت قند خود به میوه بچسبید زیرا همچنین فیبر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی دریافت خواهید کرد که می توانند التهاب را خنثی کنند. یکی دیگر از گزینه های خوب برای شیرینی عسل است، اما از مصرف محصولات با شربت ذرت با فروکتوز بالا یا شکر سفید تصفیه شده مانند آب نبات و نوشابه خودداری کنید.

2. آسپارتام و شیرین کننده های مصنوعی

این یک کلاهبرداری است، اما استفاده از شیرین کننده های مصنوعی به شما در کاهش درد مفصل کمک نمی کند. آسپارتام به دلیل ایجاد مشکلات بهداشتی مشهور است و حتی ممکن است در افرادی که قبلاً به آن مبتلا نبودند باعث آرتروز شود. از آنجا که تمام شیرین کننده های مصنوعی در آزمایشگاه تولید می شوند، هیچ چیز طبیعی در آنها وجود ندارد. بدن شما حتی ممکن است آنها را به عنوان غذا تشخیص ندهد. این به عنوان یک مکانیسم دفاعی باعث التهاب دردناک می شود. یک گزینه بالقوه استویا، شیرین کننده گیاهی است.

3. محصولات لبنی

به عنوان یکی از غذاهای مضر برای درد مفاصل محصولات لبنی می توانند دردسرساز باشند زیرا حاوی پروتئین هایی هستند که به عنوان تحریک کننده بافت اطراف مفاصل در برخی افراد شناخته شده اند. با توجه به این واقعیت که شیر فقط برای تغذیه نوزادان است هضم لبنیات نیز با افزایش سن دشوارتر می شود. هنوز، بسیار مقوی است اگر می توانید آن را تحمل کنید.

اگر روی شما تأثیر نگذارد، نیازی به قطع مصرف لبنیات ندارید، اما ممکن است بخواهید کمی آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث درد مفصل شما نیست. از دیگر گزینه های مناسب برای پروتئین که التهابی نیستند می توان به اسفناج، کینوا، کره مغزها، توفو، عدس و لوبیا اشاره کرد.

4. نمک

نمک مشکل ساز است زیرا می تواند باعث احتباس آب و فشار خون شود. حفظ تعادل مایعات مناسب در بدن برای روانکاری و لایه گذاری مفاصل بسیار مهم است، اما بیش از حد باعث نفخ و التهاب می شود. تورم در مفاصل باعث درد هنگام استفاده می شود.

دریافت نمک زیاد در رژیم غذایی به طرز حیرت انگیزی آسان است – اجتناب از غذای بی ارزش و وعده های غذایی فرآوری شده می تواند کمک زیادی کند. اگر آرتروز دارید و کورتیکواستروئید مصرف می کنید، دکتر شما قطعاً از شما می خواهد که میزان سدیم را کاهش دهید زیرا این دارو باعث احتباس بیشتر نمک نیز می شود.

5. چربی های اشباع شده

دلایل زیادی برای جلوگیری از خوردن بیش از حد چربی اشباع وجود دارد، از خطر بیماری قلبی گرفته تا آسیبی که به مفاصل شما وارد می شود. در یک ارتباط جالب، افرادی که به آرتروز مبتلا هستند در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی هستند.

مطالعات متعدد نشان داده است که کاهش چربی اشباع شده در رژیم غذایی پاسخ التهابی بدن را آرام می کند. به عنوان یکی از غذاهای مضر برای درد مفاصل ، به هر دلیلی، از غذاهای سرخ شده، گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و شیرینی های پخته شده تجاری دور شوید.

6. کربوهیدرات های تصفیه شده

آرد سفید تصفیه شده محصولی است که غلات سبوس دار سالم می گیرد و هر ذره ارزش غذایی را از آن سلب می کند. نتیجه محصولی است که باعث افزایش سیتوکین های مضر در جریان خون شما می شود؛ سیتوکین ها به نوبه خود باعث التهاب می شوند. آرد سفید همچنین در شاخص گلیسمی زیاد است و قند خون شما را افزایش می دهد.

اجتناب از آرد سفید واقعاً سخت است زیرا در صدها محصول موجود است. با این حال، ممکن است با انتخاب نان سبوس دار و گهگاه جایگزینی تورتیل های آرد با کاهو و ماکارونی با کدو سبز یا کدو رشتی بخواهید مصرف خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

7. روغن ذرت / امگا 6

روغن ذرت پر از اسیدهای چرب امگا 6 است، که در حد اعتدال سالم هستند حتی اگر به عنوان التهاب شناخته شده باشند. اما غذاهای فرآوری شده که این روزها در قفسه های مواد غذایی پیدا می کنیم حاوی مقدار زیادی از آن هستند، به طوری که بیشتر ما تعادل امگا 6 تا امگا 3 انحرافی داریم. اسیدهای چرب امگا 3 در محصولاتی مانند روغن زیتون، ماهی و آووکادو یافت می شود و اینها یک اثر ضد التهابی جبران کننده دارند.

برای محافظت از مفاصل، از مصرف روغن ساخته شده از ذرت، بادام زمینی، سویا، دانه انگور، سبزیجات و گلرنگ خودداری کنید، و فراموش نکنید که برچسب روی سس سالاد و سس مایونز را بخوانید زیرا آنها اغلب حاوی آن روغنها هستند. از روغن زیتون یا آووکادو در خانه استفاده کنید، و مصرف امگا 3 خود را با آجیل ، دانه های کتان و تخمه کدو حتی بیشتر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *