تاریخ:دی 28, 1399

فواید کشمش : فاقد چربی و فاقد کلسترول، دارای آنتی اکسیدان زیاد

فواید کشمش

فواید کشمش

تکه های کوچک زرد، قهوه ای یا بنفش خشک شده که به کشمش معروف هستند در واقع انگورهایی هستند که در معرض آفتاب یا خشک کن مواد غذایی خشک شده اند. از کشمش معمولاً استفاده می شود :

  • به عنوان روکش سالاد
  • مخلوط به بلغور جو دوسر
  • در ماست
  • در گرانولا یا غلات

همچنین ممکن است آنها را به صورت کوکی ، نان و کلوچه خوشمزه خورده باشید. کشمش علیرغم اندازه کوچک آن، سرشار از انرژی و سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. کشمش به طور طبیعی شیرین و سرشار از قند و کالری است، اما در صورت مصرف متعادل، برای سلامتی ما مفید هستند. در واقع، کشمش می تواند به هضم غذا کمک کند، سطح آهن را تقویت کند و استخوان های شما را قوی نگه دارد. دفعه دیگر که هوس شیرینی می کنید، بدن خود را از فواید سالم کشمش بهره مند سازید. برای آشنایی با فواید کشمش با مارس نیوز همراه باشید.

قند و کالری

یک و نیم فنجان کشمش حدود 217 کالری و 47 گرم قند دارد. برای مرجع، یک قوطی نوشابه 340 میلی لیتری بسته به مارک تجاری حدود 150 کالری و 33 گرم قند دارد.

به همین دلیل، کشمش دقیقاً یک درمان کم کالری یا کم قند نیست. جای تعجب نیست که گاهی اوقات آنها را “آب نبات طبیعت” می نامند.

مقادیر زیاد قند و کالری کاملاً مشخص در مورد میوه های خشک است، به همین دلیل است که باید مراقب باشید که چه تعداد کشمش را در یک نشست می خورید مهم است.

کشمش اغلب در جعبه های کوچک و یک نفره فروخته می شود که هر کدام تقریباً 100 کالری دارند. اگر در کنترل قسمت مشکلی دارید، سعی کنید این کشمش های بسته بندی شده را خریداری کنید تا میزان مصرف خود را کنترل کنید.

برای ورزشکاران استقامتی، کشمش یک گزینه عالی برای جویدن و ژل های ورزشی گران قیمت است. آنها منبع سریعی از کربوهیدراتهای مورد نیاز را ارائه می دهند و می توانند به بهبود عملکرد شما کمک کنند.

فیبر

با یک و نیم فنجان کشمش، 3.3 گرم فیبر یا تقریباً 10 تا 24 درصد نیاز روزانه، بسته به سن و جنسیت، به شما می دهد. فیبر با نرم کردن و افزایش وزن و اندازه مدفوع به هضم شما کمک می کند. دفع مدفوع بزرگتر راحت تر است و می تواند از یبوست جلوگیری کند.

فیبر همچنین به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری سیر شوید زیرا تخلیه معده شما را کند می کند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن غذاهای الیافی می تواند به شما کمک کند.

فیبر همچنین در سطح کلسترول نقش دارد. شناخته شده است که فیبر غذایی باعث کاهش سطح کلسترول “بد” لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) می شود.

آهن

از مهمترین فواید کشمش این است که منبع خوبی از آهن می باشد. یک و نیم فنجان کشمش حاوی 1.3 میلی گرم آهن است. این میزان برای اکثر زنان بزرگسال حدود 7 درصد و برای مردان بزرگسال 16 درصد مقدار توصیه شده روزانه است.

آهن برای ساختن گلبول های قرمز و کمک به آنها در انتقال اکسیژن به سلول های بدن مهم است. برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن ، باید آهن کافی بخورید.

کلسیم و بور

کشمش در هر وعده 1/2 فنجان حدود 45 میلی گرم کلسیم دارد. این تقریباً 4 درصد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. کلسیم برای سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها ضروری است.

اگر شما یک زن یائسه هستید، کشمش یک میان وعده عالی برای شماست زیرا کلسیم به شما در جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند، اختلالی که با از دست دادن استخوان مشخص می شود و معمولاً با افزایش سن رخ می دهد.

کشمش حاوی مقدار زیادی عنصر کمیاب بور است. بور با ویتامین D و کلسیم کار می کند تا استخوان ها و مفاصل شما را سالم نگه دارد. همچنین در درمان پوکی استخوان نقش دارد.

آنتی اکسیدان ها

کشمش منبع استثنایی مواد شیمیایی طبیعی است که به آنها مواد مغذی گیاهی گفته می شود، مانند فنل ها و پلی فنول ها. این نوع مواد مغذی آنتی اکسیدان محسوب می شوند.

آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد از خون کمک می کنند و ممکن است از آسیب سلول ها و DNA جلوگیری کنند. این می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و سکته مغزی شود.

ترکیبات ضد میکروبی

مطالعه 2009 نشان داد که کشمش حاوی مواد شیمیایی است که می تواند باعث سلامت دندان ها و لثه ها شود. مواد شیمیایی موجود در کشمش، از جمله اسید اولئانولیک، اسید لینولئیک و اسید لینولنیک، با باکتری های موجود در دهان شما که منجر به حفره می شوند، مبارزه می کنند.

به عبارت دیگر، خوردن کشمش به جای غذاهای میان وعده ای شیرین در واقع می تواند لبخند شما را سالم نگه دارد.

کشمش خودتان را درست کنید

آیا می خواهید کشمش خود را درست کنید؟ ساده است :

  1. مقداری انگور بگیرید.
  2. ساقه های بزرگ را بردارید.
  3. آنها را در آب خنک بشویید.
  4. آنها را در یک سینی ریخته، و در یک روز خشک و آفتابی برون بگذارید (اگر سینی سوراخ یا شکافی برای گردش هوا داشته باشد بهترین عملکرد را خواهد داشت).
  5. برای اطمینان از قرار گرفتن در معرض آفتاب انگورها را بچرخانید.

فقط در طی دو یا سه روز، کشمش خود را خواهید داشت.

گام های بعدی

از دیگر فواید کشمش این که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی سالم است. آنها همچنین فاقد چربی و فاقد کلسترول، دارای آنتی اکسیدان زیاد و منبع عالی فیبر هستند. کشمش ممکن است به شما در موارد زیر کمک کند :

  • رفع یبوست
    جلوگیری از کم خونی
  • ساخت و نگهداری استخوان های محکم
  • محافظت از دندان
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی

کشمش حاوی قند کافی برای ایجاد انبوه انرژی است و برای اکثر افراد یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم است. اگر عاشق شیرینی هستید، فکر کنید که تنقلات شیرین و ناسالم را با کشمش جایگزین کنید.

البته، مانند هر میوه خشک، خوردن زیاد می تواند به دلیل محتوای قند و کالری زیاد، ناسالم باشد. در حالی که شما نباید از قرار دادن کشمش در رژیم غذایی خود بترسید، مطمئن شوید که هر بار آن را به تعداد انگشتان دست نگه دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *