تاریخ:بهمن 6, 1399

قرص بیوتین برای رشد مو : عوارض جانبی، مقدار مصرف و موارد دیگر

قرص بیوتین برای رشد مو

قرص بیوتین برای رشد مو

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است که بخشی از خانواده ویتامین B است. همچنین به عنوان ویتامین H شناخته می شود. بدن شما برای کمک به تبدیل برخی مواد مغذی به انرژی به بیوتین نیاز دارد. همچنین نقش مهمی در سلامت مو ، پوست و ناخن های شما دارد. اگر بیوتین کافی ندارید، ممکن است دچار ریزش مو یا بثورات قرمز پوستی شوید. با این حال، کمبود نادر است. در بیشتر موارد، بیوتینی که از رژیم خود دریافت می کنید کافی است که از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.هنوز هم، بسیاری از افراد به امید داشتن مزایای اضافی، مصرف خود را افزایش می دهند. با مارس نیوز همراه باشید تا بدانید چگونه بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، چه چیزی را باید در قرص بیوتین برای رشد مو جستجو کنید، عوارض جانبی احتمالی چیست و موارد دیگر.

تحقیقات درباره قرص بیوتین برای رشد مو چه می گوید ؟

کراتین یک پروتئین اساسی است که مو، پوست و ناخن های شما را تشکیل می دهد. واضح است که بیوتین زیرساختهای کراتینه بدن شما را بهبود می بخشد. اما فراتر از آن، محققان واقعاً مطمئن نیستند که نقش بیوتین در مراقبت از پوست یا مو چیست.

تحقیقات در مورد اثرات بیوتین بر روی رشد مو کم است. تا به امروز، تنها شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد افزایش مصرف بیوتین ممکن است به رشد مو کمک کند.

به عنوان مثال، در یک مطالعه 2015، به زنانی که موهای کم پشت دارند ، مکمل خوراکی پروتئین دریایی (MPS) حاوی بیوتین یا قرص دارونما دو بار در روز و به مدت 90 روز داده شد. در آغاز و پایان مطالعه، تصاویر دیجیتالی از مناطق آسیب دیده پوست سر گرفته شد. موهای هر شرکت کننده نیز شسته شده و موهای ریخته شده شمارش شدند. این محقق دریافت که زنانی که از MPS استفاده می کنند، در مناطق تحت تأثیر ریزش مو رشد قابل توجهی داشته اند. آنها همچنین ریزش کمتری داشتند.

یک مطالعه در سال 2012 توسط همین محقق نتایج مشابهی را ارائه داد. شرکت کنندگان پس از 90 و 180 روز بهبود رشد و کیفیت مو را درک کردند.

مقدار روزانه توصیه شده برای مصرف قرص بیوتین

کمبود بیوتین نادر است، بنابراین سازمان غذا و دارو ایالات متحده میزان توصیه شده غذایی (RDA) را پیشنهاد نمی کند. RDA ها می توانند براساس سن، جنس و سلامت کلی فرد متفاوت باشند.

در عوض، متخصصان دستورالعمل های دوز زیر را توصیه می کنند. هر فرد 10 ساله یا مسن تر باید بین 30 تا 100 میکروگرم در روز دریافت کند. نوزادان و کودکان باید مقادیر زیر را بگیرند :

  • تولد تا 3 سال: 10 تا 20 میکروگرم (میکروگرم)
  • سنین 4 تا 6 سال: 25 میکروگرم
  • سنین 7 تا 10 سال: 30 میکروگرم

زنان باردار یا شیرده ممکن است به سطوح بالاتری از بیوتین نیاز داشته باشند.

با پزشک خود در مورد مصرف روزانه مناسب خود صحبت کنید. آنها می توانند راهنمایی در مورد چگونگی افزایش ایمن دوز مصرفی شما برای ارائه حداکثر مزایا ارائه دهند. می توانید میزان بیوتین توصیه شده خود را از طریق رژیم غذایی یا با مصرف مکمل بیوتین برآورده کنید.

غذاهای غنی از بیوتین

احتمالاً در حال حاضر مقدار توصیه شده روزانه بیوتین را از غذایی که می خورید دریافت می کنید. اما اگر می خواهید میزان مصرف خود را افزایش دهید، می توانید غذاهای غنی از بیوتین را به رژیم خود اضافه کنید. اینها عبارتند از :

  • گوشت اندام، مانند جگر و قلوه
  • زرده تخم مرغ
  • آجیل ، مانند بادام ، بادام زمینی ، و گردو
  • لوبیای سویا و سایر حبوبات
  • غلات کامل
  • موز
  • گل کلم
  • قارچ

گرما می تواند اثر بیوتین را کاهش دهد، بنابراین ظروف خام یا حداقل فرآوری شده را انتخاب کنید. میزان بیوتین ممکن است از غذایی به غذا دیگر نیز متفاوت باشد، بنابراین حتماً اطلاعات تغذیه ای را در هر زمان ممکن بخوانید. این می تواند به شما کمک کند مواردی را که بیشترین میزان بیوتین را برای شما دارند انتخاب کنید.

مکمل های بیوتین

اگر فکر نمی کنید از رژیم خود به اندازه کافی بیوتین دریافت می کنید، یا اگر فقط به دنبال افزایش دوز خود هستید، مکمل ها ممکن است یک گزینه باشد.

مکمل های بیوتین به صورت کپسول یا قرص بدون نسخه در دسترس هستند. در اینجا می توانید انتخاب بسیار خوبی از مکمل های بیوتین را پیدا کنید. اگرچه مکمل های غذایی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تنظیم می شوند، مهم است که بسته بندی را دقیق بخوانید و فقط از تأمین کننده ای که به آن اعتماد دارید خرید کنید.

اکثر افراد می توانند از مکمل های بیوتین بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده کنند، اما عوارض جانبی جزئی آن ممکن است. اینها عبارتند از :

  • حالت تهوع
  • گرفتگی
  • اسهال

شما می توانید با مصرف مکمل همراه با غذا خطر عوارض جانبی را کاهش دهید. مکمل ها برای همه مناسب نیستند، بنابراین قبل از استفاده با دکتر خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد خطرات و مزایای احتمالی و همچنین دوز مناسب با شما صحبت کنند. همیشه باید اطلاعات مربوط به دوز را روی برچسب دنبال کنید، مگر اینکه پزشک خلاف آن دستور دهد.

سایر فواید بیوتین

اگرچه تحقیقات بیشتری برای ارزیابی تأثیرات آن بر رشد مو لازم است، بیوتین چندین مزیت اثبات شده دارد. به عنوان مثال، بیوتین یکی از چندین ویتامین B است که از متابولیسم سالم پشتیبانی می کند. بیوتین گلوکز را از کربوهیدرات ها به انرژی بدن تبدیل کرده و به اسیدهای آمینه در انجام عملکردهای طبیعی بدن کمک می کند. همچنین تصور می شود که بیوتین در موارد زیر کاربرد دارد :

  • کاهش التهاب
  • بهبود عملکرد شناختی
  • کمک به کاهش قند خون در افراد دیابتی
  • افزایش کلسترول HDL “خوب” و کاهش کلسترول LDL “بد”
خطرات و هشدارها

افزودن غذاهای غنی از بیوتین به رژیم غذایی شما خطری ندارد. با این حال، شما همیشه باید قبل از افزودن یک مکمل جدید به برنامه معمول خود، با پزشک خود مشورت کنید. بیوتین هیچ تعامل شناخته شده ای ندارد، اما پزشک شما همچنان باید استفاده از مکمل را در کنار سایر داروهایی که مصرف می کنید تأیید کند. پزشک شما همچنین می تواند اطلاعات فردی بیشتری در مورد دوز و عوارض جانبی بالقوه ارائه دهد.

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است، بنابراین هر گونه بیوتین اضافی در بدن از طریق ادرار خارج می شود. این باعث می شود که یک دوز بیش از حد مصرف شود بعید است. اگر پس از افزایش مصرف بیوتین ، بثورات پوستی غیرمعمول یا غیرمنتظره ای ایجاد کردید، به پزشک مراجعه کنید. در موارد نادر، این نشانه ای از مصرف بیش از حد بیوتین است. پزشک شما موارد زیر را برای تایید مصرف بیش از حد بررسی می کند :

  • سطح پایین ویتامین C
  • سطح پایین ویتامین B-6
  • سطح بالای قند خون
  • کاهش تولید انسولین

اگر پزشک شما تأیید کند که بیش از حد بیوتین دریافت می کنید، آنها دوز پیشنهادی شما را کاهش می دهند.

مدت زمان مصرف قرص بیوتین برای حصول نتایج

اکثر افراد تا زمانی که مصرف خود را برای چندین ماه افزایش ندهند، هیچ مزیتی قابل توجه نخواهند دید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید در مصرف خود ثابت باشید. اگر مصرف خود را از طریق غذا افزایش می دهید، شما باید روزانه چندین غذای غنی از بیوتین بخورید تا در واقع مقدار کافی بیوتین را مصرف کنید تا تغییری ایجاد کند. اگر مکمل مصرف می کنید، مهم است که آن را روزانه یا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اگرچه تحقیقات محدود است، مطالعات سال های 2012 و 2015 نشان می دهد که نتایج مصرف قرص بیوتین برای رشد مو ممکن است در حدود 90 روز دیده شود. این شامل افزایش رشد و درخشش است. تصور می شود که هرچه دوز بیشتری مصرف کنید، نتایج بهتری خواهید داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *