تاریخ:شهریور 29, 1399

ويتامين c در چه چيزهايي است ؟ مواد غذایی شامل ویتامین c را بشناسید

ويتامين c در چه چيزهايي است

ويتامين c در چه چيزهايي است  ؟ ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در بسیاری از غذاها ، به ویژه میوه و سبزیجات یافت می شود. به دلیل داشتن یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین تأثیرات مثبت بر سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار شناخته شده است. همچنین برای سنتز کلاژن ، بافت همبند ، استخوان ها ، دندان ها و رگ های خونی کوچک شما بسیار مهم است.

بدن انسان نمی تواند ویتامین C را تولید یا ذخیره کند ، بنابراین مصرف آن به طور مرتب در مقادیر کافی ضروری است. مقدار روزانه فعلی (DV) برای ویتامین C 90 میلی گرم است. علائم کمبود آن شامل خونریزی لثه ، کبودی مکرر و عفونت ، ضعیف ترمیم زخم ، کم خونی و اسکاربول می باشد.

ويتامين c در چه چيزهايي است ؟ در اینجا 10 غذای برتر که سرشار از ویتامین C هستند وجود دارد.

آوکادو

آوکادو حاوی 5 هزار و 300 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم است و آن را به عنوان ثروتمندترین منبع شناخته شده این ویتامین تبدیل می کند.

گیلاس

فقط نیمی از فنجان گیلاس توصیه شده بهترین منبع برای ویتامین Cاست. این میوه حتی می تواند دارای خاصیت مقابله با سرطان باشد.

زغال اخته

سن گل رز 426 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم را تأمین می کند. حدود شش قطعه از این میوه کافی است و  پوستهایی با ظاهری سالم تر را ترغیب می کند.

فلفل های چیلی

فلفل قرمز فلفل قرمز حاوی 242 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم است. بنابراین ، یک فلفل قرمز میزان مناسبی از ویتامین را ارئه میکند.

فلفل دلمه ای زرد

فلفل های زرد حاوی بیشترین غلظت ویتامین C در تمام فلفل های شیرین با 183 میلی گرم در 100 گرم است. نصف فنجان فلفل زرد شیرین ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین میکند.

جعفری

جعفری حاوی 133 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم است. پاشیدن دو قاشق غذاخوری جعفری تازه در وعده غذایی شما را برای ویتامین C تأمین می کند ، که به افزایش جذب آهن هم کمک می کند.

آویشن

آویشن حاوی ویتامین C موپر نسبت به بیشتر گیاهان دارویی با 160 میلی گرم در 100 گرم است. یک اونس از آویشن تازه  را برای تامین ویتامین C. آویشن و سایر غذاهای سرشار از ویتامین C ایمنی شما را تقویت می کند.

اسفناج

اسفناج حاوی 130 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم است. یک فنجان از این سبز برگ خام یا پخت برای ویتامین C کافی است.

کیویی

کیوی حاوی 93 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم است. یک کیوی متوسط 79 درصد ازویتامین C را تأمین می کند ، که از گردش خون و ایمنی بدن سود می برد.

کلم پیچ

کلم حاوی 120 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم است. کلم خام حاوی میزان بیشتری از ویتامین c  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *