تاریخ:آذر 6, 1399

ویتامین غالب در لبنیات چیست ؟ فواید لبنیات برای سلامتی

ویتامین غالب در لبنیات

ویتامین غالب در لبنیات

بسیاری از مردم می دانند که غذاهای لبنی منبع مهمی از مواد مغذی برای کودکان و نوجوانان در حال رشد است. با این حال، شیر و سایر غذاهای لبنی منابع زیادی از پروتئین، کلسیم و ویتامین ها برای افراد در تمام اقشار از جمله بزرگسالان، سالمندان و ورزشکاران است. محصولات لبنی مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله کربوهیدرات ها، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین های A  D  B12، ریبوفلاوین و نیاسین هستند.

فقط یک وعده 230 گرمی شیر دارای 8 گرم پروتئین است که باعث ساخت و ترمیم بافت عضلانی می شود (شیر بادام فقط یک گرم پروتئین دارد). یک وعده شیر همچنین مقادیر روزانه (DV) مواد مغذی زیر را (براساس دستورالعمل های سازمان غذا و دارو) برآورده می کند :

  • کلسیم (25 درصد): به ساخت و حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند
  • ریبوفلاوین (35 درصد): از رشد بدن، تولید گلبول های قرمز و متابولیسم پشتیبانی می کند
  • فسفر (20 درصد): استخوان ها را تقویت می کند
  • ویتامین D (15 درصد): به جذب کلسیم کمک می کند
  • اسید پانتوتنیک (20 درصد): به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند
  • پتاسیم (8 درصد): تعادل مایعات را تنظیم می کند و به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند
  • ویتامین A (15 درصد): باعث تقویت بینایی و سلامت پوست می شود
  • نیاسین (10 درصد): گردش خون مناسب را تقویت می کند
انواع شیر لبنی

با استفاده از تکنیک های مختلف صافی و مخلوط کردن، می توان انواع مختلفی از شیر را تولید کرد. قبل از اینکه شیر در بطری بسته بندی شود، تمام چربی ها برداشته می شوند (سرشیر) و دوباره در سطوح مشخص اضافه می شوند تا تغییرات مختلف درصد چربی در شیر ایجاد شود. مهم نیست که چه درصدی چربی شیر را انتخاب کنید، همه آنها حاوی مواد مغذی ضروری یکسانی از جمله پروتئین، ویتامین D و کلسیم هستند.

ویتامین غالب در لبنیات چیست ؟

فواید سلامتی ویتامین غالب در لبنیات

1. سلامت استخوان

امروزه، 10 میلیون آمریکایی مبتلا به پوکی استخوان و 43 میلیون نفر دیگر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. زنان چهار برابر بیشتر در معرض این بیماری هستند، اما مردان مسن نیز مستعد هستند. اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک نقش پروتئین در رژیم غذایی در سلامت استخوان لازم است، مطالعات نشان می دهد پروتئین و کلسیم موجود در شیر ممکن است نقشی اساسی در سلامت و تراکم استخوان داشته باشد، در نتیجه خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد. سه وعده روزانه لبنیات کم چرب یا فاقد چربی، مواد مغذی ضروری را ایجاد می کند که با هم کار می کنند تا استخوان های محکم ساخته شوند.

محققان همچنین دریافتند :

  • زنان یائسه ای که رژیم کم پروتئین و / یا کم کلسیم مصرف می کنند در معرض خطر شکستگی پوکی استخوان قرار دارند.
  • رژیم های کم پروتئین ممکن است جذب کلسیم روده را کاهش دهند و در اکثر مطالعات مشاهده ای با کاهش توده استخوان همراه است.
  • خوردن غذاهای غنی از کلسیم ممکن است رابطه احتمالی از دست دادن پروتئین و کلسیم را جبران کند و سلامت کلی استخوان را بهبود بخشد.

2. سلامت قلب / کنترل فشار خون / دیابت

کلسیم، پتاسیم و منیزیم – مواد معدنی موجود در غذاهای لبنی – ممکن است نقش مهمی در حفظ فشار خون سالم داشته باشد. به ویژه پتاسیم برای تنظیم فشار خون سالم به تنظیم مایعات و تعادل مواد معدنی در بدن کمک می کند. این نقش مهمی است، با توجه به اینکه از هر سه آمریکایی یک نفر با فشار خون بالا زندگی می کند. بدون مصرف روزانه سه وعده غذای لبنی، تأمین نیاز به پتاسیم دشوار است. دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها کودکان و بزرگسالان را ترغیب می کند هر روز از سه وعده شیر، پنیر یا ماست کم چرب یا بدون چربی استفاده کنند. پتاسیم نقش مهمی در تنظیم فشار خون و پیشگیری از سکته مغزی دارد بطوریکه سازمان غذا و دارو تأیید کرده است استفاده از این ادعای بهداشتی برای غذاهایی که به طور طبیعی دارای سدیم، چربی و کلسترول کم هستند و حداقل 350 میلی گرم پتاسیم در هر وعده فراهم می کنند. سه وعده غذای لبنی در مجموع حدود 1200 میلی گرم پتاسیم دارد. یک تحقیق در حال رشد نشان می دهد که مصرف غذای لبنی با چندین فواید سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

3. فواید شیر شکلات: برای یک ورزشکار

تغذیه لبنی به ورزشکاران در هر سطح و سنی کمک می کند تا تعادل کامل مواد مغذی را برای بهبود عملکرد و سلامت کلی بدست آورند. از استخوان سازی تا تقویت عضلات ، مواد مغذی لبنی در شیر طعم دار انواع مزایای مثبت سلامتی را فراهم می کند. به چند دلیل شیر شکلات کم چرب نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از ورزشکاران است.

شیر شکلات کم چرب :

  • منبع خوشمزه ای از پروتئین با کیفیت بالا برای ساخت عضله لاغر، بدون افزودن قند بیشتر نوشیدنی های ورزشی است
  • از نظر علمی، نسبت مناسب کربوهیدرات به پروتئین برای سوخت رسانی و بازسازی عضلات فرسوده اثبات شده است
  • یک منبع عالی از ویتامین A برای حمایت از سیستم ایمنی سالم و بینایی طبیعی است
  • یک منبع عالی از الکترولیت هاست، از جمله کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم برای کمک به دوباره پر کردن آنچه در عرق از بین رفته است
  • منبع ویتامین های گروه B برای تأمین انرژی
  • منبع عالی مایعات برای آبرسانی به بدن
  • منبع کلسیم، ویتامین D، فسفر، پروتئین و پتاسیم برای ساخت و حفظ استخوان های قوی و کمک به کاهش خطر شکستگی های استرس

شیر شکلات کم چرب همچنین می تواند بخشی از یک میان وعده خوشمزه برای کودکان و بزرگسالان باشد. وقتی شیر شکلات کم چرب و سایر محصولات لبنی را از این قبیل در روش های سرگرم کننده قرار می دهید، می توانید تغذیه لبنیات خانواده خود را بهبود بخشیده و در نهایت سلامت استخوان را بهتر تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *