تاریخ:مرداد 13, 1399

کاهش درد آرتروز – برخی مواد غذایی که به کاهش درد آرتروز کمک می کنند

کاهش درد آرتروز – تورم، درد، سفتی، کاهش دامنه حرکت در مفاصل شما. اینها همه علائم یک بیماری بسیار شایع است که به آرتریت معروف است. در حقیقت، آرتروز به قدری شایع است که بیش از 54 میلیون بزرگسال و 300،000 کودک و نوزاد را تحت تأثیر قرار می دهد، و بیش از 100 حالت مرتبط مختلف دارد. آرتریت روماتوئید، در دسته بیماری های خود ایمنی قرار دارد، به این معنی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلولهای طبیعی بدون هیچ دلیل واضحی حمله می کند. این بدان معناست که هیچ علت و معلولی از نظر پزشکی وجود ندارد.با این حال، بسیاری از مبتلایان به آرتروز از طریق انتخاب مواد غذایی خاصی که شامل موارد زیر است، تسکین درد پیدا کرده اند.

کاهش درد آرتروز

1. سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکلی، گل کلم، جوانه ها و کلم آنها بخشی از خانواده سبزیجات cruciferous هستند. این غذاهای شگفت آور حاوی کاروتنوئیدها، ویتامین های C ،E و K، فولات و منبع خوبی از فیبر هستند. با این حال، ترکیب سولفورافین موجود در هر یک در کمک به کند شدن آسیب غضروف در مفاصل به دلیل استئوآرتریت مرتبط است.

2. سیر

سیر به خوبی می تواند به کاهش برخی از دردهای جسمی شما از جمله کاهش درد آرتروز کمک کند. سیر عضو خانواده آلیوم است – که شامل پیاز و تره فرنگی نیز می شود. وقتی صحبت از مواد مغذی می شود سیر و این سبزیجات دیگر یک مشت بزرگ دارند، از جمله ویتامین B6، منگنز، سلنیوم و ویتامین C. سیر همچنین حاوی مواد معدنی از جمله فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن و مس است.

با این حال، ترکیبات گوگردی موجود در سیر (که ممکن است باعث بوی بد دهان شما شود) می تواند یک ماده اصلی در کاهش درد آرتروز مفاصل باشد. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که این ترکیبات باعث کاهش التهابی می شوند که در ایجاد آرتروز و آسیب مفاصل نقش زیادی دارد.

3. آب

اگر چیزی به عنوان یک نوشیدنی جادویی وجود داشته باشد، آن آب است. مرطوب نگه داشتن بدن برای اطمینان از این امر که سموم از بدن شما خارج می شوند ضروری است. آب مفاصل شما را روغن کاری می کند تا از بروز شعله ور شدن نقرس جلوگیری کند.

همچنین، بسیاری از مردم با این فکر که گرسنه هستند غذا می خورند، در حالی که در واقع آنها تشنه هستند، و به نوبه خود مصرف کالری اضافی که می تواند منجر به افزایش وزن غیرضروری شود. نوشیدن آب به ویژه قبل از غذا باعث می شود کمتر غذا بخورید و باعث کاهش وزن می شود. و کارشناسان می گویند که اضافه وزن داشتن باعث آرتروز، نقرس، لوپوس، فیبرومیالژیا و سایر بیماری ها و بیماری های مضر می شود.

4. هندوانه

هندوانه 92 درصد آب دارد، که همانطور که می دانیم به بیرون راندن همه سموم، روانکاری مفاصل و غیره کمک می کند. اما فقط محتوای آب نیست که این میوه را به یک انتخاب خارق العاده برای مبتلایان به آرتروز تبدیل می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف هندوانه التهاب و ظرفیت آنتی اکسیدانی را بهبود می بخشد. همچنین حاوی درصد بالایی کاروتنوئید بتا کریپتوکسانتین است، که می تواند خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

5. آووکادو

بافت دلپذیر آووکادو به دلیل داشتن چربی غیر اشباع ضد التهاب است. آووکادو همچنین سرشار از لوتئین کاروتنوئید است، که یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای کاهش درد آرتروز است. همانطور که معلوم است، لوتئین و سایر آنتی اکسیدان ها ممکن است با مبارزه با استرس اکسیداتیو در برابر توسعه آرتریت روماتوئید از شما محافظت کنند. آووکادو همچنین منبع خوبی برای ویتامین E است، یک ماده مغذی محلول در چربی که به عنوان یک آنتی اکسیدان، یا کمک به محافظت از سلول ها در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد عمل می کند. و آسیب بیش از حد رادیکال آزاد در مفصل مشکل اساسی آرتروز و درد وحشتناک همراه با آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *