تاریخ:مهر 1, 1399

10 مورد از مزایای شگفت انگیز هویج برای سلامتی شما!

هویج برای سلامتی

هویج برای سلامتی ، هویج در واقع یکی از سالم ترین میان وعده هایی هستند که می توانید داشته باشید. هویج با طعم شیرین و احساس رضایت خاطر  ، هوس غذاهای ناخواسته را تسکین می دهد. آنها همچنین سرشار از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که می توانند خطر ابتلا به سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهند. در ادامه بخوانید تا 10 دلیل قانع کننده را که چرا باید هویج را به یک عادت روزانه تبدیل کنید ، کشف کنید.


1. بتا کاروتن

هویج منبع غنی بتاکاروتن است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند و دارای خواص درمانی زیادی است. در بدن ، بتاکاروتن برای حفظ پوست سالم به ویتامین A تبدیل می شود. مطالعات نشان می دهد که بتاکاروتن همچنین از ریه ها در برابر سموم منجر به سرطان ریه محافظت می کند.

در حقیقت ، به افراد سیگاری سابق که بتاکاروتن روزانه مصرف می کنند ، مشخص شده است که خطر ابتلا به سرطان ریه و معده را کاهش می دهد. سایر غذاهای پر بتا کاروتن شامل اسفناج ، کلم و سیب زمینی شیرین است.

2. هضم بدن

برای تأمین قدرت فرآیند هضم به برخی مواد معدنی ضروری ، ویتامین ها ، فیبر و آنزیم ها نیاز دارد و هویج آنها را در لکه ها قرار می دهد.هویج مقادیر مساوی از فیبر محلول و نامحلول دارد ، که به فشار مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش کمک می کند.بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می شود که باعث تقویت سلامت لنفوسیت های شما می شود.لنفوسیت ها سلول هایی هستند که با پاتوژن های ناشی از مواد غذایی مبارزه می کنند.
سرانجام ، هویج حاوی مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم است ، دو ماده معدنی برای انقباض طبیعی انواع ماهیچه ها از جمله مواد معدنی لازم برای انتقال غذا از طریق دستگاه گوارش شما بسیار مهم است. به همین دلایل ، مطالعات نشان می دهد که خوردن هویج به طور مرتب ممکن است از زخم معده جلوگیری کند.

3. عناصر قلیایی

خوردن بیش از حد مواد غذایی حاوی اسید اثر منفی بر سلامتی دارد ، اما خوردن هویج می تواند بدن را به سطح pH مفید برساند. در حالی که بدن به هر دو غذای اسیدی و قلیایی احتیاج دارد ، در حالیکه رژیم های مدرن ما حاوی مقادیر زیادی از مواد اولیه هستند ، به دومی نیاز دارد. حدود 80٪ از غذاهای روزانه خود را به قلیایی کردن غذاهایی مانند هویج و سایر سبزیجات ریشه ای اختصاص دهید.

در حال حاضر ، مقادیر pH به طور طبیعی در کل بدن شما متفاوت است – مثلاً معده بسیار اسیدی است زیرا لازم است. و بدن بسیار خوب است و با دفع اسید اضافی در ادرار ، مقدار pH خون شما را تنظیم می کند. دلیل مهمتر خوردن غذاهای قلیایی بیشتر این است که فشار روانی کمتری در حفظ تعادل مناسب بدن شما ایجاد می کند.

4- پتاسیم

پتاسیم با همکاری سدیم برای تعادل سطح مایعات کار می کند ، که به سلامت کلیه های شما کمک می کند و فشار خون بالا را کاهش می دهد. متأسفانه ، ما تمایل داریم مقدار بیشتری سدیم بیشتر از مقدار مورد نیاز خود دریافت کنیم زیرا این ماده در انواع غذاهای فرآوری شده در سطح باورنکردنی بسته بندی می شود. هویج می تواند به شما کمک کند تا این تعادل را به تراز وسط قرار دهد تا کرنش بر کلیه ها و کل سیستم گردش خون شما تسکین یابد.

5- سلامت دندان

هویج به چندین روش به سالم نگه داشتن دندانها و لثه ها کمک می کند. اول ، فقط خرد کردن هویج های ترد باعث جمع شدن پلاک می شود. خوردن هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند ، که به شما در کنترل باکتری ها در دهان شما کمک می کند. ظرفیت قلیایی آنها می تواند pH موجود در دهان شما را متعادل کند.

6. زخم ها

دو ترکیب در هویج وجود دارد که می تواند باعث بهبودی زخم ها شود – ویتامین C و بتاکاروتن. ویتامین C با یک سیستم ایمنی سالم و تولید کلاژن ، یک جزء مهم پوست همراه است. بتاکاروتن برای کاهش التهاب شناخته می شود تا پوست سریعتر بهبود یابد. ممکن است هنگامی که زخم دارید ، هویج بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا مقداری هویج رنده شده را درون یک کمپرس بسته کرده و پس از آنکه مجدداً پیچ کرده اید ، مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

7. گیاهان دارویی

Phytonutrients بطور طبیعی مواد شیمیایی گیاهی وجود دارد و فواید زیادی دارد. یکی از قدرتمندترین گیاهان دارویی هویج ، فالکارینول نام دارد که تصور می شود خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و همچنین از سلامت کلی روده حمایت می کند. در حقیقت ، گیاهان دارویی (از جمله آنتی اکسیدان ها) موجود در هویج می توانند خطر ابتلا به همه انواع سرطان را کاهش دهند. به نظر می رسد این مزایا زمانی که هویج ها پخته می شوند بیشتر هستند ، اما احساس کنید که از هویج لذت ببرید ، هر چند که دوست دارید.

8- کاروتنوئیدها

هویج همچنین دارای یک گروه آنتی اکسیدانی خاص به نام کاروتنوئیدها است که برای تنظیم قند خون و هویج برای سلامتی به کار می رود. بنابراین ، یک رژیم غذایی سرشار از کاروتنوئیدها می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. نتایج مطالعه متنوع بوده است ، اما همه این خطر را در دامنه بین 15 تا 22٪ قرار می دهند.

9. فیبر

ما در مورد چگونگی کمک به فیبر به هضم غذا صحبت کرده ایم ، اما برای سایر موارد نیز عالی است. فیبر محلول موجود در هویج به کلسترول LDL متصل می شود (این نوع بدی است) و به بدن ما اجازه می دهد تا آن را از بین ببرند. در نتیجه ، ما کمتر در معرض لخته شدن خون و در معرض خطر کمتری برای بیماری های قلبی هستیم. فیبر نامحلول به جلوگیری از یبوست و انسداد روده کمک می کند و از این طریق خطر بروز مشکلاتی مانند بواسیر و حتی سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

10. چشم ، مو ، ناخن و پوست

مشخصات تغذیه ای متعادل هویج برای سلامتی برای کل بدن از جمله مو ، ناخن ، پوست و چشم مفید است. گیاهان دارویی برخی از مواد لازم را برای بدن برای ساخت سلولهای جدید تحویل می دهند. این فرایندی است که همیشه اتفاق می افتد ، اما وقتی شما کمبود تغذیه ای دارید ، سلول های جدید به اندازه سالم سالم نیستند و طول عمر آنها کوتاه است. سلولهای جوان سالم باعث ایجاد چشم های شفاف ، پوست درخشان و میخ های قوی می شوند.

تنها نکته ای که باید در مورد ذخیره کردن هویج به یاد داشته باشید این است که آنها پس از لایه برداری به بهترین شکل مرطوب نگه داشته می شوند ، بنابراین حتما مقداری آب به ظرفی که آب هویج شما را نگه می دارد اضافه کنید. با این حال ، از نظر فنی لازم نیست هویج را قبل از غذا پوست بگیرید. بیشتر افراد به این دلیل انجام می دهند که پوست دارای طعمی کمی تلخ است.

آیا شما متقاعد شده اید که هویج بیشتری بخورید؟ خوشبختانه ، آنها عنصر بسیار متنوعی هستند. آنها برای سالاد عالی هستند ، سیب زمینی سرخ کرده و خورش را هم بزنید. آنها را می توان در Hummus سالم یا پانسمان رانچ فرو برد. از آنجا که عطر و طعم طبیعی آنها بسیار جذاب است ، می توانید از هویج ساده نیز لذت ببرید. فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی هویج برای زندگی طولانی و سالم لذت می برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *