تاریخ:آذر 5, 1399

13 حقیقت در مورد خواب که حتما باید بدانید!

نکات خواببسیاری از مردم به دنبال یافت علت زیاد خوابیدن یا کم خوابی خود هستند و این امر در زندگی آنها تاثیر زیادی گذاشته است. انسان تنها پستانداري است كه خواب را به طور موقت به تأخير مي اندازد. کمبود خواب تحمیلی دلیل اصلی خواب آلودگی شدید است. در مارس نیوز قصد داریم نکات خواب را برای شما عنوان کنیم که شاید تا به حال نمی دانستید.

نکات خواب که باید بدانید

ورزش کردن نه تنها استرس را کاهش می دهد بلکه به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می کند. بهترین تمرینات برای خواب بهتر شامل ایروبیک ، تمرین قدرتی و یوگا است.

خوابیدن در ارتفاعات بالاتر، کاهش سطح اکسیژن خواب را مختل می کند و برای افرادی که از ارتفاعات پایین تر به  محیط جدید در ارتفاع بالاتر می روند دو تا سه هفته طول می کشد تا با محیط جدید هماهنگ شوند.

ساعت خواب ایده آل برای افراد بسته به سنشان متفاوت است. یک نوزاد به مدت 12 تا 17 ساعت باید چرت بخورد ، یک کودک نوپا به 11-14 ساعت نیاز دارد و مدت زمان مطلوب برای بزرگسالان 7-9 ساعت است.

به طور متوسط انسان هشت ساعت در روز می خوابد ، که یک سوم روز است. در نتیجه ، ما یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم.

فردی که مدت طولانی از نمی خوابد ، ممکن است احساس افسردگی کند ، از مشکلات حافظه رنج ببرد یا حتی بیمار شود.

فرد در ساعت 2 بعد از ظهر بیشترین احساس خستگی و خواب آلودگی را دارد. این همان چیزی است که معمولاً به دلیل کاهش انرژی پس از ناهار ایجاد می شود.

پیامدهای کمبود خواب برای همه گروههای سنی متفاوت است. در حالی که بزرگسالان وقتی به اندازه کافی نخوابیده اند لاغر و خسته می شوند ، کودکان بیش فعال می شوند.

بیشتر افراد محروم از خواب با کاهش سطح لپتین (هورمون تنظیم کننده اشتها) دچار گرسنگی می شوند.

استفاده از وسایل قبل از خواب (تلفن همراه) می تواند آزادی ملاتونین (هورمون تحریک کننده خواب) را سرکوب کند و منجر به تاخیر در خواب شود.

تا به امروز هیچ اثبات علمی مبنی بر خواب حیوانات در خواب عمیق مانند انسان وجود ندارد.

بزرگترین پستانداران روی زمین ، فیل های آفریقایی کمترین خواب را دارند – تنها دو ساعت. پرندگان کوهستانی ، که می توانند 14 ساعت حداکثر می خوابند. پل مانگر از دانشگاه ویتواترزرند ، آفریقای جنوبی ، که تحقیق در مورد الگوهای خواب  را انجام داد ، دریافت که فیلها می توانند تا 48 ساعت مستقیم و بدون هیچ خواب بیدار بمانند. منگر می گوید: “فیل ، که می تواند روزانه چند صد کیلوگرم مواد غذایی کم کیفیت بخورد ، زمان زیادی را برای غذا خوردن اختصاص می دهد و زمان کمتری برای خواب می گذارد.”

اسپاسم عضلانی  هنگامی که فرد غیر ارادی به خواب می رود ، یک حرکت تند و تیز  نامیده می شود. که بیشتر افراد هنگام خواب در رختخواب تجربه می کنند و علل اصلی آن کمبود خواب و خستگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *