تاریخ:مهر 6, 1399

25 غذای خوب و بد برای سلامت چشم هایتان را بشناسید!

سلامت چشم
معمولاً اعتقاد بر این است که با بزرگتر شدن افراد بینایی ، ناگزیر بدتر می شود. این از نظر فنی صحیح است ، اما یک سبک زندگی سالم می تواند به طور قابل توجهی کاهش سلامتی چشم را به تأخیر بیندازد. برخی از بیماری های چشم مربوط به سن شامل گلوکوم ، خشکی چشم ، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن – که دلیل اصلی نابینایی است – و آب مروارید است.

عوامل زیادی روی چشم تأثیر می گذارند – قرار گرفتن در معرض ماوراء بنفش ، پرتودرمانی ، برخی از داروها. اما به گفته دکتر اسکات ، تنها بدترین کاری که می توانید برای صدمه زدن به چشمتان ایجاد کنید ، سیگار کشیدن است.

وی خاطرنشان كرد: “شما می خواهید از چربی های اشباع مانند چربی های اشباع و ترانس ، که باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن می شود ، اجتناب کنید و می خواهید آنها را جایگزین چربی های اشباع نشده اشباع ، امگا 3 و غذاهای گیاهی کنید.”

برخی از مواد غذایی ، از جمله تخم مرغ و مکمل ها ، وقتی صحبت از سلامت چشم می شود. با همراه باشید تا به شما 25 ماده غذایی مفید و مضر برای سلامت چشمانتان را معرفی کنیم.

1- چاشنی ها

اضافه کردن چاشنی ها به وعده غذایی یک روش معمول برای تقویت طعم آن است.اما بسیاری از آنها – سس کباب ، سس باربیکیو ، مایو ، اغلب حاوی مواد افزودنی مصنوعی هستند و با نمک و شکر بارگذاری می شوند. مقدار زیادی قند در بدن شما می تواند باعث تنگ شدن رگ های خونی در چشم شود. در نتیجه ، این ممکن است در نهایت باعث گلوکوم شود.

2- ساردین

دکتر شِرن خاطرنشان کرد: به طور کلی ماهی برای چشم مفید است زیرا منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به محافظت از چشم در مقابل دژنراسیون ماکولا کمک می کند. امگا 3 همچنین به تخلیه مناسب مایعات داخل بدن کمک می کند ، که مایع موجود در قسمت جلوی چشم را نیز شامل می شود. بهتر است به سراغ ماهی هایی با آب سرد مانند ساردین ، شاه ماهی و ماهی قزل آلا بروید.

3-ماهی بزرگ

دکتر شرن گفت هر وقت ماهی انتخاب می کنید باید ماهی های کوچکتر را انتخاب کنید. این به دلیل جیوه است ، که می تواند به دلیل جمع شدن در سلولهایی که به نور پاسخ می دهند ، به چشم آسیب برساند. جیوه هنگامی که ماهی آن را مصرف می کند ، ذخیره می شود و تجزیه می شود ، به همین دلیل ماهی بزرگتر می تواند برای خوردن خطرناک باشد.

آجیل و خشکبار

آجیل ها به طور کلی گزینه غذایی مناسبی برای سلامت چشم هستند. دکتر شرن گفت: “هر مهره فواید خود را دارد.”گردو ، بادام زمینی ، بادام زمینی و فندق تنها چند نمونه از آجیل هستند که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.وی خاطرنشان کرد: آنها همچنین سرشار از ویتامین E هستند که چشم را از آسیب های ناشی از سن محافظت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *