تاریخ:آبان 6, 1399

5 مورد از غذاهای مضر که اغلب به کودکان می دهیم

غذاهای مضر برای کودکان

کودکان انعطاف پذیر هستند. در واقع ، آنها اینگونه نیستند. با این حال، به نظر می رسد والدین فکر می کنند که هرچه به فرزندان خود تغذیه کنند، به آنها آسیب نمی رساند. واقعیت این است که، غذاهایی که ما به فرزندان خود تغذیه می کنیم نه تنها اثرات ماندگار دارد، بلکه می توانند آن اثرات را فوراً شروع کنند.

در حقیقت، مطالعات ، مصرف قند تصفیه شده را به دیابت نوع 2 در کودکان مرتبط کرده است که در واقع در سالهای اخیر رو به افزایش است. رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کلاس درس شود و بسیاری از کودکان را به سمت مشکلات تمرکز و مشکلات رفتاری سوق دهد. نرخ چاقی همچنان رو به افزایش است، و امید به زندگی در سالهای اخیر کاهش یافته است.

فکر می کنم بسیاری از این مشکلات با شروع زود هنگام با یک رژیم غذایی سالم که شامل غذاهای بسیار مضر زیر نمی شوند قابل حل هستند.

1. آب میوه

یک تصور غلط وجود دارد که آب میوه سالم است. واقعیت موضوع این است که، بسیاری از این “نوشیدنی های میوه ای” و آب میوه ها حاوی قند زیادی هستند. حتی آن هایی که ادعا می کنند “تازه اند” تحت پردازش هایی قرار می گیرند که باعث از بین بردن بیشتر طعم اصلی میوه می شود. برای تهیه آبمیوه خوشمزه، طعم دهنده و شکر اضافه می شود. بسیاری از این آب میوه های سالم ممکن است برخی از مواد مغذی اصلی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را حفظ کنند، اما شکر اضافه شده واقعا می تواند این تلاش ها را نادیده بگیرد. در حقیقت، آب میوه حاوی قند و کالری زیادی به عنوان یک نوشیدنی است.

به جای اینکه به فرزندتان آبمیوه بدهید، تمام میوه ها را به همراه یک لیوان آب به آنها بدهید تا در شستشوی آن کمک کنند. آنها تمام مواد مغذی از جمله فیبر موجود در پروسه آبمیوه را از بین می برند.

2. ماست

غذاهای مضر برای کودکان ، ماست یک پروبیوتیک قدرتمند است که می تواند به رفع مشکلات معده ناشی از باکتری های بد کمک کند. همچنین حاوی کلسیم ، پتاسیم ، ویتامین B-6 و منیزیم است. ماست می تواند یک پشته بسیار سالم برای فرزندان شما باشد. با این حال ، بسیار شبیه آبمیوه، بسیاری از ماست های موجود در بازار قند اضافه کرده و آنها را برای کودکان “خوشمزه” می کنند.

یک فنجان 150 میلی لیتری از ماست طعم دار دارای 19 گرم شکر و 26 گرم کل کربوهیدرات، در مقایسه با حدود 11 گرم از هر دو قند و کربوهیدرات موجود در ماست ساده است.

با اضافه کردن میوه و آجیل تازه می توانید به راحتی طعم و مزه ماست را بهتر کنید. و اگر فرزند شما بالاتر از دو سال است، عسل همچنین یک شیرین کننده عالی طبیعی و سالم است.

3. غلات صبحانه

غذاهای مضر برای کودکان ، غلات صبحانه یک صبحانه ساده برای یک خانواده پرمشغله است. به سادگی یک کاسه مواد خشک بریزید، مقداری شیر اضافه کنید و یک صبحانه فوری میل کنید. با این حال ، درست مانند آب میوه و بسیاری از ماست های طعم دار، بسته های رنگارنگ که فریاد می زنند، “من بچه دوست هستم!” – آنها واقعاً اینگونه نیستند.

غلات صبحانه که به بچه ها عرضه می شوند پر از قند و مواد افزودنی هستند. آنها ممکن است با ویتامین ها تقویت شوند، در حقیقت غلات صبحانه بسته بندی شده که با شیر شرو می شود، هر چند با توجه به مزایای بهداشتی که به نظر می رسد یکی از بهترین محصولات غلات است طبق مطالعات واقعاً خیلی سالم نیست. یک مطالعه منتشر شده توسط کارگروه محیط زیست نشان داد که یک فنحان از این غلات حاوی قند بیشتری نسبت به چیپس است.

چند دقیقه بیشتر برای صرف صبحانه سالم صرف کنید – شاید یک کاسه بلغور جو دوسر با میوه یا تخم مرغ با یک میوه و نان تست گندم کامل باشد. وقت اضافی ارزشش را دارد.

4. ناگت مرغ

ناگت های مرغ یک غذای محبوب برای بچه ها هستند، و در اکثر رستوران های فست فود، فروشگاه ها و حتی به راحتی در خانه وجود دارند. بسیاری حتی ادعا می کنند که “آنها با مرغ واقعی ساخته شده اند” تا به نوعی حقیقت را پنهان کنند که هنوز سالم نیستند. حقیقت این است که ناگت مرغ، با تمام گوشتهای سفید درست شود یا خیر؛ در روغنه ای چرب و غیرسالم تهیه می شوند.

5. ماکارونی بسته بندی شده حاضری

مک اند چیز یا ماکارونی های کنسرو شده، همه مورد علاقه های بسیاری از بچه ها و بزرگسالان هستند – به دلیل ارزان بودن آنها، ساده و خوشمزه بودن. متأسفانه، سهولت در بودجه و برنامه می تواند بسیار پرهزینه باشد. گزارش های منتشر شده در Today.com نشان می دهد که مواد شیمیایی ساخته شده توسط انسان به نام فتالات در اکثر انواع فرآوری شده ماکارونی و پنیر یافت شده است، بیشترین میزان آن در پودر طعم دار پنیری است که برای تهیه سس استفاده می شود. این ماده در گزارش ها نشان داده شده است که در هورمون های انسانی دخالت می کند.

اما این تنها مواد شیمیایی نیست. در یک وعده، یک فنجان مک اند چیز، 350 کالری، 10 گرم کلسترول، 570 میلی گرم سدیم، 47 گرم کربوهیدرات و 6 گرم شکر وجود دارد. تمام اینها تنها با 10٪ از مقادیر روزانه آهن و کلسیم همراه می باشد.

نسخه های سالم بسیاری از ماکارونی و پنیر وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. و درست مثل هر یک از غذاهای فوق، اگر زمان لازم را برای تهیه آنها با مواد سالم داشته باشید، مطمئن باشید که به فرزندان خود بهترین فرصت را می دهید تا زندگی آیندهسالم تری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *