تاریخ:شهریور 29, 1399

8 ماده غذایی برای پیشگیری از کبد چرب که باید بشناسید!

پیشگیری از کبد چرب

بیماری کبد چرب ، دقیق تر به عنوان بیماری کبد چرب غیر الکلی یا NAFLD ، هنگامی رخ می دهد که بیش از 5٪ سلول های کبدی حاوی چربی باشند. علت دقیق NAFLD مشخص نیست ، اما هم رژیم غذایی ضعیف و هم ژنتیک نقش مهمی دارند. بیماری کبد چرب که بدون چک مانده مانده است ، می تواند باعث سیروز شود ، وضعیتی که بالقوه کشنده است. متأسفانه هیچ درمانی مستقیم برای NAFLD وجود نداردتنها راه پیشگیری از کبد چرب است.

غذاهایی که دارای چربی ، کلسترول و قند زیاد هستند برای بدن به طور کلی ، اما به خصوص کبد برای بدن بسیار بد است. این اندام سختکوش کارهای مختلفی را انجام می دهد از جمله تبدیل مواد غذایی به سوخت ، پردازش چربی در خون ، پاک کردن سموم مضر و ساخت پروتئین برای کمک به لخته شدن خون. این که آیا شما قبلاً کبد چرب دارید یا می خواهید از نتیجه آن جلوگیری کنید ، اجتناب از موارد موجود در لیست ما – و همچنین الکل – که فرآوری کبد برای آنها بسیار مشکل است – مسیری طولانی را برای محافظت از سلامت کبد خود و پیشگیری از کبد چرب طی خواهید کرد.

1- نان سفید

نان سفید و سایر کالاهای پخته شده که از آرد سفید تصفیه شده استفاده می کنند برای کبد مضر هستند زیرا کربوهیدرات های ساده ای هستند که در سیستم شما به قند شکسته می شوند. در پاسخ گلوکز خون و سطح انسولین افزایش می یابد. اندکی پس از آن ، شما یک تصادف را تجربه خواهید کرد و دوباره گرسنه خواهید بود ، زیرا کالری خالی موجود در نان را به هیچ وجه واقعی از بدن خود تأمین نکرده اید.

نان سفید کبد

برای جلوگیری از این چرخه شرور ، هر چیزی که با آرد سفید تصفیه شده ساخته شده است را با 100٪ نسخه دانه کامل جایگزین کنید. شما حتی در مدت زمان طولانی تر قند خون خود را استفاده خواهید کرد و فیبرهای مهم به همراه ویتامین های گروه B و مواد معدنی ضروری را نیز مصرف خواهید کرد.

2- کره

کره از نظر چربی اشباع بسیار زیاد است ، که اکثر سازمان های بهداشتی آن را محدود کردن توصیه می کنند. به طور کلی ، بیش از 5-6٪ کالری روزانه نباید به صورت چربی اشباع وارد شود ، اما رفتن از این سطح بسیار آسان است.

کره

از بین بردن هر چه بیشتر کره از رژیم غذایی شما یکی از راه های کمک به بازگرداندن این نسبت است. با جایگزین کردن روغن زیتون سالم ، کره گردو ، آووکادو ، کره سیب یا هوموس به جای کره ، غنای رضایت بخش را در وعده های غذایی خود اضافه کنید.

3- غلات صبحانه

بسیاری از غلات صبحانه به عنوان یک انتخاب سالم مطابق غذاهای ناخواسته هستند. آنها پر از قند یا شیرین کننده های مصنوعی ، کربوهیدرات های تصفیه شده و طعم دهنده های مصنوعی ، مواد نگهدارنده و رنگ آمیزی هستند. پردازش تمام این موارد به یکباره واقعاً بر روی کبد سخت است.

غلات صبحانه

در عوض ، به دنبال غلات سبوس دار بدون مواد نگهدارنده یا رنگ باشید. به دنبال برچسب هایی باشید که نشان می دهد این محصول فیبر سرشار است و با ویتامین ها و مواد معدنی اضافی غنی شده است. سپس شیرینی را که می خواهید با میوه تازه یا خشک ، به جای شکر ، اضافه کنید.

4- فست فود

بیشتر فست فودها به تریفکتهای ناسالم از لحاظ داشتن کلسترول ، کربوهیدراتهای ساده و قند بسیار زیاد برخورد می کنند. حتی غذاهای بامزه ای که انتظار ندارید قندشان به طرز تکان دهنده ای زیاد باشد ، زیرا این به شما کمک می کند تا ولع میل آنها را در مغز خود بکشید.

فست فود

اگرچه کاملاً یکسان نیست ، یک راه خوب برای کنار گذاشتن از اعتیاد به فست فود ، جستجوی دستور العمل های copycat بصورت آنلاین است که می توانید در خانه تهیه کنید. شما می توانید مقدار مواد ناسالم را که وارد وعده غذایی شما می شود ، کاهش دهید ، در حالی که هنوز احساس می کنید کمی تحریک شده اید.

5- سودا و نوشیدنی های میوه ای

کافئین و قند موجود در نوشابه اغلب به عنوان یک عصا برای مقابله با خستگی استفاده می شود ، اما در تامین انرژی پایدار واقعاً فریبنده است. سودا سرشار از قند یا شیرین کننده های مصنوعی است ، به علاوه رنگ آمیزی مصنوعی و اسیدهایی که باعث از بین رفتن دندان های شما می شوند ، حاوی مواد مغذی مفیدی نیستند. از آنجا که قند اضافی به کبد در کبد تبدیل شده است ، لگد زدن این نوشیدنی ها به مهار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مبارزه با NAFLD انجام دهید.

نوشیدنی

نوشیدنی های میوه ای کمی بهتر هستند اما زیاد نیست. قند طبیعی موجود در میوه هنگام فشردن آب میوه غلیظ می شود و تمام فیبرهای سالم باقی مانده است. آب فقط با یک چشمه آب میوه هنگامی که تشنه هستید گزینه بسیار بهتری است. هنگامی که به تقویت کافئین احتیاج دارید ، به جای آن چای یا قهوه شیرین ملایم بنوشید.

6- بیکن

بیکن در واقع بسیار مغذی است ، حاوی مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین های گروه B ، آهن ، منیزیم ، روی و پتاسیم است. با این حال ، به دلیل طرز تهیه آن از نظر سدیم بسیار زیاد است و تمایل به افزایش فشار خون دارد. بعلاوه ، در حدود 40٪ چربی های موجود در بیکن ، چربی اشباع شده است.

بیکن

خوب است که گاهی اوقات کمی از آن را روی سیب زمینی پخته شده خود بپاشید ، اما بدانید که تمام فواید سلامتی بیکن را می توان در برش های لاغر گوشت خوک نیز یافت که باعث کبد بیش از حد شما نمی شود.

7- گوشت قرمز

گوشت قرمز از نظر چربی و کلسترول سرشار از چربی و هضم آن است. یک مطالعه حتی نشان داد افرادی که گوشت قرمز زیادی مصرف می کنند 50٪ بیشتر از ابتلا به NAFLD و / یا مقاومت به انسولین بیشتر هستند (که این عامل مهمی برای NAFLD است). دستورالعملهای فعلی رژیم غذایی بیش از یک یا دو وعده گوشت قرمز در هفته را نشان نمی دهد ، و اگر نگران کبد خود هستید و می خواهید پیشگیری از کبد چرب را انجام دهید.

گوشت قرمز

درعوض ، روی گوشتهای بدون چربی سفید مانند مرغ و بوقلمون و همچنین سبزیجات حاوی پروتئین بالا مانند اسفناج ، کلم بروکلی ، سیب زمینی و آووکادو تمرکز کنید.

8- کیک و شیرینی

در مورد طبیعت ناسالم آب نبات و شیرینی های قندی که قبلاً آنها را نمی شناسید حرفی برای گفتن ندارید. شیرین کننده ها ، مواد نگهدارنده ، چربی اشباع شده و رنگهای شیمیایی به سادگی کبد شما را انجام نمی دهند. با این حال ، بدن ما به مقدار مشخصی از قند احتیاج دارد ، و مغز ما نیز آن را میل می کند.

شیرینی

شکلات تیره یک گزینه عالی برای درمان است – در مقایسه با شکلات شیر ​​، قند کمتری دارد و حاوی مقداری آنتی اکسیدان سالم است. گزینه های بهتر دیگر برای آب نبات شامل اسموتی میوه ، پوره میوه یخ زده و طعم مورد علاقه شما از چای است که به آرامی با عسل شیرین می شود.

اعتدال همه چیز است

اگرچه لیست کاملی نیست ، می بینید که غذاهایی که در مورد آنها بحث کردیم دارای قند ، سدیم و چربی زیاد هستند – همه این موارد برای محافظت از کبد شما و پیشگیری از کبد چرب باید محدود باشد. درک میزان مواد ناسالم در غذاهای مورد علاقه شما می تواند به شما کمک کند تعادل سالم تری در رژیم غذایی خود داشته باشید.

پیشگیری از کبد چرب

لازم نیست که هنگام استفاده از این ترکیبات از پرخوری کاملاً خودداری کنید (مگر اینکه پزشک شما این را بگوید) ، اما کاهش میزان مصرف شما تا حد زیادی به کاهش وزن کمک می کند. این هدف اصلی برای درمان NAFLD است و تمام بدن شما را نیز به خوبی انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *